Bodemplaat

Philleuh

Actief lid
Hallo,

Ik heb vanmiddag men bodemplaat eronderuit gereden, die al enkele weken los hing.
Nu heb ik ze niet terug gaan halen, vermits het tegen redelijke snelheid op de snelweg was.
Weet er iemand het bestelnummer en de prijs van dit onderdeel?

Alvast bedankt.

Monteurtje

Forumguru
Dit kun je zo bij de dealer opvragen. 1 telefoontje en je weet het.
Ik denk dat je de plaat onder de motor bedoelt. De bevestiging van de plaat aan de wielkuip is dat nog heel of is dat ook allemaal uitgescheurd?

Philleuh

Actief lid
Dit kun je zo bij de dealer opvragen. 1 telefoontje en je weet het.
Ik denk dat je de plaat onder de motor bedoelt. De bevestiging van de plaat aan de wielkuip is dat nog heel of is dat ook allemaal uitgescheurd?

Ja is inderdaad de bescherming onder de motor.
En ik weet dat ik het gewoon bij de dealer kan opvragen, maar vind het lastig om het te laten omdat het te duur is. Daarom stelde ik de vraag hier.
En heb nog niet gekeken of ze uitgescheurd zijn, ik denk het niet omdat er al een stuk ontbrak dat ik op een stuk ijs verloren was.

Ronnie

Forumguru
Voor een Diesel: (met geluidsisolatie) 6Q0 825 237 AB € 36.00 incl. BTW,
Voor een benzine: (zonder Isolatie) 6Q0 825 237 R € 33.44 incl. BTW.

darkprojectx

Forumguru
de vraag der vragen;

kun je dan ook een bodemplaat van een diesel op een benzine monteren?

zou dit kwa geluid veel dempen?
komt de bodemplaat van de diesel ook lager te liggen door de isolatie?

Ronnie

Forumguru
Platen zijn ogenschijnlijk hetzelfde, enkel bij de Dieselversie is een geluiddempende stof (PU schuim?) aangebracht aan de motorzijde van de plaat.
Dit om het nagel-geluid van de (koude PD)diesel te dempen.

Monteurtje

Forumguru
Er zit wel verschil in een diesel en benzine. De plaat van de diesel is inderdaad voorzien van isolatie en zit onder de gehele motor. Tot en met het subframe.
De plaat van de benzine zit maar voor de helft onder de motor. Hierbij is de carterpan onbedekt.
Je kan volgens mij wel een plaat van een diesel monteren op een auto met benzine motor. Wat je dan nog wel nodig bent is 3 extra schroefjes en 3 klemmen/proppen die je in het subframe drukt waar de schroeven voor de onderplaat in komen om het achterste gedeelte vast te zetten. De 8 schroeven aan de zijkanten zijn hetzelfde.

cvegreen

Forumguru
Bij mijn F1 zat er toenertijd geen bodemplaat onder . Volgens de dealer alhier zat het er bij mij niet onder omdat het een classic versie betrof .

Bovenaan Onderaan