Boetes lease auto,s

Hoi hoi , vrinden,

Ik ben zoals velen van jullie een leaserijder (O ll)
Nou is mijn vraag,hoe is jullie ervaring met eventuele boetes?
Zij worden door de leasemaatschappij betaald en ik krijg aanmerkelijk later
een faktuur (via mn werkgever)
Gemiddeld betaal ik 5 euro meer dan het boetebedrag:admin kosten en btw.
Ook vraag ik me af of ik na dat de boete betaald is nog in protest kan gaan tegen een in mijn ogen onterechte bekeuring.
Hoe is jullie ervaring en is er jurispudentie over?
Ik lees het graag!

Gr,

Aaron
 

blacktdi

Actief lid
De boetes die ik krijg en dat valt reuze mee, gaan van de leasemaatschappij naar mijn werkgever en die houdt het bij de eerst volgende salaris uitbetaling in. Ik krijg alleen een kopie van de bekeuring. Het duurt meestal 4 weken voordat ik bericht krijg.
 

VEEJAY

Forumguru
Ik heb al 2 jaar geen boetes gehad en ik rijd altijd te hard. Anyway wat ik me herinner is liesplan stuurt een acceptgiro. Als je niet betaald betalen zij de herinnering (met verhoging) en claimen dat bij je baas.

Ze sturen trouwens een standaard bezwaarschrift mee :). Bedragen onder de <30km te hard moet je eerst betalen voordat je in beroep kunt. Thats the law.
 

higgy

Forumguru
De boetes die ik krijg en dat valt reuze mee, gaan van de leasemaatschappij naar mijn werkgever en die houdt het bij de eerst volgende salaris uitbetaling in. Ik krijg alleen een kopie van de bekeuring. Het duurt meestal 4 weken voordat ik bericht krijg.
Hier idem (Dutchlease)
 

Frankie

Actief lid
Ik kreeg de acceptgiro's altijd van ALD (vorige LM) thuisgestuurd, geen extra administratiekosten oid. Sinds mijn auto via LeasePlan heb ik nog geen boetes ontvangen. Ik zit nog het administratieve molentje omtrent evt. chiptuning (ABT) af te wachten, maar ik mag hopen dat ik me kan beheersen en niet meer boetes veroorzaak...;)
 

Rallye

Forumguru
Bedragen onder de <30km te hard moet je eerst betalen voordat je in beroep kunt. Thats the law.

Nee hoor. Ik maak altijd bezwaar (de auto staat op mijn naam) en heb nog nooit eerst hoeven betalen. Wel lijkt de laatste tijd de doorlooptijd wat korter geworden; sinds kort is er een speciale Mulder-afdeling in Utrecht. Standaard reactie is dat je ook de foto niet meer te zien krijgt; nog minder mogelijkheden voor de burger om een inhalige overheid te controleren dus. In Duitsland krijg je bij de eerste boetebeschikking de foto al, met het gezicht van de bijrijder afgeplakt.
 
Zowel ING Car Lease als Athlon sturen de bekeuring standaard naar de werkgever, die dan zelf bepaald wat er mee te doen. Er worden pas extra's berekend als er een herrinering binnenkomt.
 

BramBam

Forumguru
Het ligt helemaal aan de afspraken tussen je werkgever en de leasemaatschappij.

Tot nu toe heb ik ze altijd via de LM thuisgestuurd gekregen. Met de mededeling dat als ik dan niet betaalde, de 1e herinnering door de LM betaald zou worden. De LM zou het dan incl. adm. kosten aan mijn werkgever doorbelasten en mijn werkgever zou het dan weer inhouden op mijn salaris.
 
Leaseplan stuurt mij de boete direct door met nog voldoende tijd om eventueel tegen de boete in beroep te gaan. De laatste tijd gelukkig geen boetes meer gehad ... :yeah: (afkloppen!!)
 
Hier ook Leaseplan, die stuurt gewoon de boete door met een machtiging erbij dat je namen hun mag optreden zodat je met die verklaring erbij eventueel direct in beroep kunt gaan. Dit gaat gewoon ruim op tijd zodat je nog voldoende tijd hebt om in beroep te gaan.
Inderdaad het het Openbaar ministerie een centrale afdeling die de bezwaren behandeld (lees verwerpt). Er is tegenwoordig een leuke manier om toch alles boven tafel te krijgen (Wobben) en de handleiding hiervoor staat hier: http://flitsservice.nl/ en dan kopje "juridisch" en dan "WOB". Heb je in ieder geval veel plezier van je boete.
 
Bij mij krijg ik gewoon rechtstreeks van ING de boetes binnen.
Een standaard bezwaarschrift van een site plukken heeft vaak geen zin meer.
Als je er zelf 1 typt, ook al lijkt hij er wel op, heb je een grotere kans dat hij in behandeling wordt genomen.

9 van de 10 keer moet je gewoon betalen want je hebt immers te hard gereden, maar het wil soms wel helpen en kom je er mooi onderuit.
Net als mijn broer, die werd met zijn Renault Scienic aangezien voor een vrachtauto op de snelweg en kreeg een prent toen hij 125 km p/u reed, vanaf 80, voor vrachtwagen, was dat dus een beste prent.
Na het opvragen van de gegevens en de foto is alles opgelost en hoefde hij ook niets te betalen voor die 5 km p/u te hard.
 

___JC___

Forumguru
Net als mijn broer, die werd met zijn Renault Scienic aangezien voor een vrachtauto op de snelweg en kreeg een prent toen hij 125 km p/u reed, vanaf 80, voor vrachtwagen, was dat dus een beste prent.


Hahahaha, dat het busjes zijn okee maar een vrachtwagen !!
 

redfoxert

Senior Member
Bij mij krijg ik gewoon rechtstreeks van ING de boetes binnen.
Een standaard bezwaarschrift van een site plukken heeft vaak geen zin meer.
Als je er zelf 1 typt, ook al lijkt hij er wel op, heb je een grotere kans dat hij in behandeling wordt genomen.

9 van de 10 keer moet je gewoon betalen want je hebt immers te hard gereden, maar het wil soms wel helpen en kom je er mooi onderuit.
Net als mijn broer, die werd met zijn Renault Scienic aangezien voor een vrachtauto op de snelweg en kreeg een prent toen hij 125 km p/u reed, vanaf 80, voor vrachtwagen, was dat dus een beste prent.
Na het opvragen van de gegevens en de foto is alles opgelost en hoefde hij ook niets te betalen voor die 5 km p/u te hard.


Tjah als je zelf al zeker weet dat je daar echt geen 45km te hard hebt gereden ga je natuurlijk een bezwaarschrift indienen :) Je mag toch wel aannemen dat je als personenwagen geen 80 op de snelweg gaat kachelen zonder aanhanger of caravan :) Behoudens een enkele bejaarde die ze eigenlijk met de taxi zouden moeten vervoeren uiteraard.
 
Maar hij schrok wel flink toen die bekeuring op de mat viel, wat een klap......

Rijksweg noord bij Eindhoven stond er, na effe denken kon het alleen maar de snelweg zijn en op dat stuk mag je gewoon 120 km/h.
Maar nu weet de politie dus ook dat een Renault Scienic een auto is (nou ja auto, een opgeblazen Twingo) en geen vrachtwagen.
 
Athlon stuurt ze ook naar werkgever en die naar mij. Zelf dokken uiteraard

Gelukkig dit jaar nog geen gehad, klop klop klop klop
 
Bovenaan Onderaan