Bolero kapot, vervanging ronduit... lastig.

Gysman

Actief lid
Een maand of twee geleden is door de dealer mijn Bolero kapot gemaakt... Ok, laat ik het anders formuleren: na het inbouwen van mijn carkit deed mijn bolero het niet meer. Opgestuurd, en na 6 weken (na zelf 4 keer gebeld te hebben, jaja, we bellen u terug) te horen gekregen dat ie niet meer gemaakt kon worden.

Ze hadden wel een oplossing voor me: ze hadden een andere bolero, "splinternieuw", maar die zag er iets anders uit. Of ik maar langs wilde komen om te kijken. Ok, ik erheen. Lieten ze me deze zien:

http://www.skoda.com.hr/files/hr/element/text_pic/661761414.jpg
Voor zover mij bekend een oud model. Revisietoestel? Nee hoor, was splinternieuw. Bolero is er in meerdere varianten, deze is gewoon "de andere". Jaja. Ok.

Maar ik wil gewoon dezelfde als die ik had:
https://ws.skoda-auto.com/accessories/images/catalog/3T0035156B.jpg

Aangegeven dat ze maar gewoon een nieuwe moeten bestellen.

Dus ik bel deze week maar weer eens op (dit speelt dus al vanaf 7 juni) om te vragen hoe het met de bestelling is. Wordt ik doorverbonden met de vestigingsdirecteur. Moeilijk verhaal, radio komt als enige uit japan, moeilijk leverbaar, tsunami, had ie een officiele email van, zou hij me doorsturen. Of ik toch niet tijdelijk die andere bolero wilde? (Ja, of wil hij zijn leen-Stream terug die nu tijdelijk in mijn auto zit?) Ik wacht nog wel even.

Enfin. Lang verhaal, maar zo zit het nu. Oh ja, mail heb ik ondanks de toezegging helaas nog niet mogen ontvangen... Klinkt dit verhaal van de dealer aannemelijk?

nomad

Senior Member
Is inderdaad oud model. Geen genoegen mee nemen. Dealer zorgt maar voor een nieuwe en als ie klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft laat ie jouw gewoon de stream houden tot ie de nieuwe binnen heeft. Trouwens... als ik me niet vergis komt de Bolero ook bij Continental vandaan en die fabriek staat in Tjechie :-)

MarcoO2

Forumguru
Wat een onzinverhaal! Geef dan gewoon je fout toe en los het op... Ik denk dat je gelijk klant-af bent daar, of niet?

Bakkertje

Forumguru
Als ik de plaatjes goed bekijk lijkt het alsof het lampje van de passagiersairbag bij het ene in het toestel zit en bij de andere in het frame. Als dat zo is vraag ik me af of het zo uit te wisselen is.

Gysman

Actief lid
uitwisselen is out of the question. Voorlopig hou ik de stream, en er mag gewoon een nieuwe komen. Heb helaas alleen weinig om druk op te voeren. Niets eigenlijk. Zolang zij zeggen: is niet leverbaar, heb ik weinig te willen. Niemand hier die dit kan bevestigen/weerleggen?

Bakkertje

Forumguru
De hieronder bestempelde oude is ook de versie die in de accessoires folder staat van de S2: http://www.skoda.nl/rijders/accessoires.aspx
Zit het verschil niet in het wel of niet hebben van een geïntegreerde wisselaar? Of hebben ze dat allebei?
Pagina 11. Op pagina 10 staan overigens 2 Pioneer systemen, is dat geen passend alternatief?

VEEJAY

Forumguru
Gewoon een andere dealer het laten regelen,daarna verrekenen ze het maar onderling verder.

Was me toen ook gelukt toen ik Aftermarket Xenon ellende had een paar jaar terug. Huisdealer wist het allemaal niet meer, een andere dealer wel. Ik blij en de huisdealer blij.

Bakkertje

Forumguru
En de druk die je uit kunt oefenen is dat ze binnen een redelijke termijn een passende oplossing moeten voorleggen. Anders kun je ze dat nog een keer schriftelijk vragen en daarbij zelf een termijn stellen met als afsluiter dat als ze niet binnen die termijn reageren je ze in gebreken gaat stellen. enz.. (maar dat pad wil je waarschijnlijk liever niet bewandelen)

Gysman

Actief lid
Het heeft even geduurd, maar hij is er nu: vanaf vanmiddag zit er een nieuwe Bolero in mijn S2C, uiteindelijk gewoon door mijn eigen dealer geleverd. Heb ik mijn muziek tenminste weer onder handbereik.

Bovenaan Onderaan