Bolero; scherm ingebrand?

Rayman

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Na een moeizame start, 1.8TSI "stotterde", ben ik alweer een paar maanden een tevreden Octavia II rijder.

Nu valt mij het volgende op:
Onze auto is uitgevoerd met een Bolero sound system en het lijkt alsof er beeld is ingebrand in het scherm.
Bij ons is dit de linker bovenhoek.

Ik kan mij herinneren dat dit bij de eerste TFT/LCD monitoren ook het geval is geweest.

Zijn er meer mensen die dit herkennen?

Gr.
Ray

Rayman

Nieuw lid
Alhoewel ik dit probleem al in juni bij de dealer heb aangegeven, is het probleem nog niet opgelost.
De dealer heeft nu voorgesteld om het scherm te vervangen/repareren. Echter draai ik dan wel voor de kosten op.
Niet fair in mijn ogen, de auto is net 1 1/2 jaar oud (waarvan ongeveer een half jaar op mijn naam)!
Ik had de intentie om dit met de dealer op te lossen, helaas lijkt dit niet te lukken en ben ik genoodzaakt om Skoda Nederland in te schakelen.
Lijkt mij een kwestie van fabrieksgarantie. Jammer...

Robbie

Lid
Volgens mij heb je toch nog gewoon garantie waar je je op kan beroepen?
Inderdaad jammer dat de dealer dit niet zelf netjes oplost en dat je zelf weer moeite moet doen om Skoda Nederland in te schakelen.

Rayman

Nieuw lid
Dat wil je niet weten...
"ik moest het zien als een kras op de auto, niet fraai, maar het werkt er wel om"

De eerste keer dat ik het aangaf kreeg ik te horen dat Skoda Nederland hier moeilijk om ging doen...

hemi24

Forumguru
ovale wielen rollen ook, maar dat is nog geen reden om er genoegen mee te nemen, lijkt mij?

Moraal van het verhaal: voet bij stuk houden en netjes onder garantie laten vervangen, je hebt domweg een ondeugdelijk product, wat nog in de garantietermijn zit..!

Robbie

Lid
Inderdaad gewoon voet bij stuk houden, dan krijg je een hoop voor elkaar!
Een mailtje of brief sturen doet vaak al wonderen...

Ik heb ook al eens een conflict met een dealer gehad betreffende wel of geen reparatie onder garantie.
Audi Nederland stond met de oren te klapperen toen ik hun het verhaal uitlegde, zo ver gekregen dat ze contact gingen leggen met de dealer....
Volgende dag krijg ik een telefoontje van de dealer dat alles netjes onder garantie gerepareerd gaat worden :1884:

Ik zou als ik jou was snel contact leggen met Skoda Nederland. Zoals Hemi24 al zegt, je hebt gewoon recht op je garantie en zo zal Skoda Nederland er ook in staan.
Snap ook eerlijk gezegd niet waarom de dealer zo moeilijk doet.... De dealer betaald er niets aan, hij kan de kosten zo weer door declareren aan de importeur, toch?
Dit was bij mij in ieder geval wel zo, de kosten van de dealer werden door PON betaald

Skoody Boo

Actief lid
Je hebt een overeenkomst met de dealer. Hoe die dit het verder met importeurs etc. oplost is niet jouw probleem. Een brief foto + beschrijving van het probleem, argumenten waarom dit niet zo is als het hoort, een eis hoe je het hebben wilt, en een termijn. Na termijn als nodig is nog een brief met termijn. Daarna zaak aanspannen.

Rayman

Nieuw lid
Je hebt gelijk wat betreft de overeenkomt met de dealer, helaas lukt het niet via hen om het op te lossen.
En om nu meteen juridisch verder te gaan vind ik een stap die ik hierna nog kan zetten.
Gelukkig heeft Skoda een klantenservice (is mij aangeraden door een medewerker van Skoda Nederland zelf) welke hierin eventueel kan helpen.

Vanmiddag heb ik de klantenservice gesproken en zij hebben mij de klachtenprocedure toegezonden. Momenteel ben ik deze e-mail aan het opstellen...

Skoody Boo

Actief lid
Ja tuurlijk, dit kan je eerst even proberen. Maar die klantenservice is natuurlijk niet perse neutraal he... Je eigen jurist staat gewoon aan jouw kant. Dus wel volgende stap in het achterhoofd houden.

EdK

Forumguru
Volgens mij moet die dealer niet zeuren, volgens mij is er 2 jaar garantie op de gehele wagen.
En het inbranden van een scherm is echt iets anders dan een kras !
Een kras wordt toegebracht door jou of derde, en inbranden van een scherm heb jij of derde echt niet in de hand !
Dus hoe verzint die meneer de dealer dit ! Had hij grote duimen ?

Maar zou het zeker niet accepteren en je poot dus stijf houden in deze !
Een opmerking tussen neus en lippen door in de trant van "wil je me nog als klant houden" kan nog wel eens een dealer tot inkeer brengen !

Rayman

Nieuw lid
Midden december hebben wij een telefonische reactie gekregen van Skoda. Ze vonden het maar vreemd dat de dealer zo reageerde, aangezien er nog fabrieksgarantie op de auto zit.

Als reden gaf de medewerker (dealer) aan dat hij was vergeten dat dit nog op de auto zat. De dealer zou vervolgens contact met ons zoeken.
Dit heb ik in januari zelf maar eens gedaan en sinds afgelopen vrijdag zit er een andere radio in.

Het probleem is dus uiteindelijk opgelost. Het valt nu ook op dat het beeld veel helderder is.
Er was waarschijnlijk dus wel meer mis met het vorige scherm.

Een bijkomende voordeel is dat de radio een nieuwere software heeft en hierdoor sneller is in het tussentijds laden van de SD kaart.

Bovenaan Onderaan