Bolero software update (skoda fabia combi III)

Op de website van skoda zag ik dat er een update voor Bolero infosysteem aanwezig is. Deze update gedownload, uitgepakt en geinstalleerd op zowel een USB-stick als SD-card. Alles middels de downloadtool van skoda.

Hierna heb ik de SD-card in de auto gedaan en middels setup -> software update proberen te installeren. Helaas krijg ik een foutmelding (zie foto). Ik heb ook nog geprobeerd om de update via de USB-stick te installeren maar dezelfde foutmelding bleef ik ontvangen.

Is het iemand gelukt om de update wel te installeren? Zo ja hoe?

PS:

Het betreft een zenderlogo update en weet dat ik ook de zenderlogo's afzonderlijk kan installeren. Neemt niet weg dat ik vind dat alle vormen van updates dienen te werken.

Bijlagen

• 20150719_103045.jpg
    20150719_103045.jpg
    688,7 KB · Weergaven: 60

Rallye

Forumguru
Hij vindt de bestanden niet. Dan lijkt het erop dat jij wat verkeerd doet. Moet je de bestanden wel uitpakken?

Joske

Forumguru
heb je ze in de "rootfolder" geplaatst? dus een aantal mappen? of staat er: d:\skoda en daar dan je andere mappen in?

oh en stel jij je alvast ook even voor hier op het forum in onze meet-en greet sectie? bedankt en alvast welkom :thumbsup:

Heb ze in de root-directory staan en niet in een map bv skoda of wat dan ook. Tijdens het uitpakken werd medegedeeld dat het in de root-directory geplaatst diende te worden en ook netjes gedaan.

De installer pakte ze uit en installeert de bestanden op een verwisselbaar medium. Als dit niet hoeft zou het programma dit ook niet moeten aangeven.

Heb ook nog op engelse forums gekeken maar kwam er ook niet aan uit helaas?

Joske

Forumguru
kan je eens een printscreen plaatsen van je bestandenstructuur?
wat voor een SD-kaart heb je gebruikt?

kan je eens een printscreen plaatsen van je bestandenstructuur?
wat voor een SD-kaart heb je gebruikt?

Ik gebruik een Sandisk Ultra II 1,0 GB SD-card.

In de onderstaande screendump van de bestanden structuur. Dit is hoe het zip-bestand wordt uitgepakt door de installer van skoda zelf.

Mapstructuur.jpg

EdK

Forumguru
SD kaart FAT 32 en volledig geformateerd dus niet snel format ?
En uitgepakt rechtstreeks naar de SD kaart ? Dus niet eerst op de PC en daarna gekopieerd naar de SD !?

Dat klopt helemaal. Heb er nog opgelet qua FAT32. En snelformateren doe ik nooit. En direct uitgepakt naar de SD-card (zoals de installer aangeeft).

SD kaart FAT 32 en volledig geformateerd dus niet snel format ?
En uitgepakt rechtstreeks naar de SD kaart ? Dus niet eerst op de PC en daarna gekopieerd naar de SD !?

Snap dus niet wat er niet goed gaat. Weet niet of het iemand anders reeds wel gelukt is? Zo ja hoor ik het graag.

je zou de inhoud van "cpu" kunnen kopiëren naar de root en het zo eens proberen?

Zal het proberen maar verwacht er weinig van. In het tekstbestand zie ik verwijzingen staan en zie dat al het script wat zou moeten lopen om de update uit te voeren.

Ik laat het je weten wat de uitkomst is

Heb het geprobeerd maar helaas dezelfde melding. Heb alle combinaties geprobeerd met de directories in de root en met en zonder het txt bestand.

Weet het nu niet meer :(. En het kan toch niet zo moeilijk zijn?

Heb het geprobeerd met een 64gb maar die wordt niet geaccepteerd ivm de grootte (muziek erop gezet en pakt die ook niet).

Heb geen andere spare nu dus even zoeken of ik er een kan lenen ergens.

Bovenaan Onderaan