Bonk na vervangen schokdempers

Xanderv

Nieuw lid
Ik heb een maandje geleden mijn schokdempers aan de voorzijde vervangen voor billstein b4 en ook gelijk de veerpootlagers vervangen met skf. Alles hoort op een Citigo alleen nu hoor ik een bonk als ik een drempel hard raak. Dus als de vering hard op en neer gaat. Alles is vastgedraaid en nu zag ik dat de veerpootkom (als die zo heet) de carrosserie niet raakt aan beide zeiden. Ik dacht niet dat dit ervoor ook was en dat zou dan betekenen dat de veerpootlagers niet goed zijn? Ik heb de serienummers gecontroleerd op de site en het moet passen… kunnen jullie zien op de foto of dit hoort of niet?
b9329db5a66204a2a920cd9c2a381a3b.jpg
 

EdK

Forumguru
Denk dat je even met @Antera contact moet zoeken, die vervangt en levert maandelijks wel enkele bilsteins.
Vermoed maar zo dat die je precies kan vertellen wat er aan de hand is en wat eventueel te doen hiertegen
 

Tees

Donateur
Als ik dit zo zie, dan zit er idd iets niet naar behoren gemonteerd. Kan me goed voorstellen dat dit een vonk geeft. Ik zou er maar niet te lang mee doorrijden, lijkt me niet gezond...
 

Xanderv

Nieuw lid
Ik hoop dat [mention]Antera [/mention] dan meeleest binnenkort.

Verkeerd monteren kan bijna niet want alles zit zoals het bij de oude ook zat dus daarom verdenk ik de veerpootrubbers.

Ik rij gewoon nu rustiger over drempels en dan is er niks aan de hand. Hele gewicht van de motor leunt erop.
 

Xanderv

Nieuw lid
Hey ik heb met Antera contact gehad maar die ruimte er tussen is normaal. De bonk komt dus ergens anders vandaan. Nog eens alles nakijken…
 

Antera

Donateur
Dit hoort zo is fabrieksaf al zo dat die ruimte er is/. En een lichte auto verlagen en hard rijden dan merk je dit bij de kleine auto;s snel. :-)
 

Duijzer

Donateur
Is het niet de bump stop die je hoort? Met een verlaagde auto heb je al minder veerruimte en als je dan wat harder over een drempel gaat zit hij zomaar op de bumpstop.
 

Antera

Donateur
Lichte auto krijgen altijd grotere klappen dan kleine auto’s vanwege het lage gewicht los van de bumpstops
 
Bovenaan Onderaan