Boordcomputer blijft defecte kentekenverlichting aangeven na vervangen

Patrickme

Senior Member
Goedemiddag,

Er was een tijdje terug 1 lampje van mijn kentekenverlichting stuk.
Dus ik dacht laat ik dan gelijk voor led gaan.
Nu heb ik deze lampjes besteld, binnen en gemonteerd
http://www.leddel.nl/c5w-36mm-met-canbus/
De led lampjes doen het allebei maar nu blijft mijn boordcomputer aangeven dat er defecte kentekenverlichting.

Iemand enig idee?

ertromp

Forumguru
De kentekenverlichting is een lastige op de O2 FL om daar zo maar canbus leds in te stoppen. Die blijven inderdaad veelal melding geven.

Zelf maak ik gebruik van leds van Hypercolor.de incl. lastweerstand en die geven als 1 van de weinige geen foutmelding

Joske

Forumguru
Iemand enig idee?
een lampcontrole is zo een delicaat iets.. de minste afwijking in weerstand kan het systeem al denken dat de lamp kapot is. Iedere auto reageert ook anders op eenzelfde lampje. Kan evengoed zijn dat deze lampjes wél werken bij je buurman met een O2 uit 2011 zonder canbusmeldingen.
Enige tip die ik kan geven is terugsturen en andere proberen.. :) (van bijvoorbeeld Hypercolor)

Patrickme

Senior Member
Weet iemand of je canbus meldingen kan laten uitschakelen specifiek om bepaalde verlichting?
Zoals nu bij mij op de kentekenverlichting.

GJ M

Forumguru
Alleen kenteken controle uit gaat volgens mij niet. Ik meende dat het alles of niets was

ertromp

Forumguru
Weet iemand of je canbus meldingen kan laten uitschakelen specifiek om bepaalde verlichting?
Zoals nu bij mij op de kentekenverlichting.
Heb je die Hypercolor toegepast?

En helaas nee op je O2 FL kun je niet specifiek die check op de kenteken verlichting uitschakelen

Patrickme

Senior Member
@ertromp nee ik heb de leds van Leddel erin laten zitten. Maar als je die check niet uit kan schakelen dan kijken om er een weerstand tussen te zetten.

Bovenaan Onderaan