Boordcomputer flipt

Tachi

Actief lid
Sinds een aantal weken flipt de boordcomputer steeds tussen de verschillende standen: Verbruik, gem. snelheid, tijd, etc.
Na ongeveer 4 km houdt ie ermee op. En het viel me op dat het schakelaartje, aan je ruitenwisserhandel, om naar de verschillende standen te gaan alleen werkt als je naar boven drukt (of naar beneden, weet niet zeker meer uit mijn hoofd)

Wat kan het zijn? Is het knopje aan de ruitenwisserhandel gaar of is er ergens anders een klein elektronisch probleempje?

Gbn

Actief lid
goedenavond Tachi,

ik zou het in eerste instantie zoeken in de ruitenwisser hendel.
ik denk dat 1 van de knopjes blijft hangen, waardoor die blijft wisselen.

Misschien dat het later in de tijd, als het wat warmer is in de auto, het knopje weer normaal reageert en het wisselen ophoudt.

Gerard

Tachi

Actief lid
Het klopt dat 's middags de boordcomputer minder lang tot langzamer of niet flipt. Zeker nu met de warme dagen.
Is de ruitenwisserhendel open/los te halen om de knopjes schoon te maken oid?

Gbn

Actief lid
Hmm,

ik weet niet of schoonmaken een echte optie is, meestal zitten dit soort hendels zo in elkaar, dat ze niet makkelijk uit elkaar te halen zijn.

Ik weet dat sommige mensen de andere hendel (met de cruise control bediening) nog wel eens uit elkaar halen, maar dat het een enorm priegelwerk is en je voorzichtig moet zijn met de sluitklemmen. Deze zijn van metaal en breken snel.

Je kunt een poging wagen, maar informeer voor die tijd even bij de dealer wat een nieuwe hendel kost, dan weet je waar je aan toe bent als het fout gaat.

Gerard

Bovenaan Onderaan