Boot loop infotainment system

Birima

Nieuw lid
Beste forumleden,

Sinds enige tijd heb ik er last van dat het scherm tot wel 20 minuten bij het opstarten in een boot loop raakt. Soms werkt het gelijk, soms ben ik al op bestemming. Je ziet dus het Skoda logo verschijnen en dan herstart ie weer opnieuw. Met of zonder Carplay maakt niks uit. Soms helpt resetten (knop 15 seconden ingedrukt houden), en soms helemaal niet. Contact aan of uit maakt ook geen verschil. Het lijkt soms op warme dagen erger te zijn. Heb tot en met internationale fora gezocht (inmiddels vele uren) maar kan de oplossing niet vinden. Vaak zijn de problemen ook net iets anders. Jammer van zo'n fijne auto. Iemand een idee? Voor de volledigheid, het betreft het Amundsen systeem.

Bijlagen

• thumbnail_IMG_7526.jpg
    thumbnail_IMG_7526.jpg
    621,5 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Neem eens contact op met @Rainesh of @Antera
Die weten redelijk wat van de units en hebben ook de nieuwste firmware

Moet er wel voor naar Den Haag of Breda (op afspraak)
Zullen je beter kunnen helpen dan menig dealer

Birima

Nieuw lid
Antera heeft recentelijk een versie met geactiveerde Carplay erop gezet. Ik denk dat de software vrij recent is. Bedankt voor je reactie.

EdK

Forumguru
En is het daarna fout gegaan ?
Zo ja dan zou ik zeker even contact opnemen met @Antera
Die zal dan zeker weten of willen weten wat er fout gaat

Rainesh

Forumguru
Als het vaker voorkomt door warmte, dan even sd kaart eruit. Ding staat continue in read modus en wilt weleens daardoor gek doen.

Birima

Nieuw lid
Als het vaker voorkomt door warmte, dan even sd kaart eruit. Ding staat continue in read modus en wilt weleens daardoor gek doen.
Had ik ook al geprobeerd, beide kaartjes eruit. Maakt geen verschil. Twee vraagjes: is mijn versie up to date? Indien ik een nieuwere versie via USB zou flashen, ben ik dan mijn Carplay weer kwijt?

Birima

Nieuw lid
Bij uitlezen zat er overigens een B201A00 foutmelding in. Weet niet of dat ernstig is en gerelateerd.

EdK

Forumguru
beide kaartjes eruit.
Beide kaartje's ?
In theorie heeft de Amundsen maar één SD slot, de tweede word eigenlijk afgedekt door handschoenkastje !
Althans zo was het bij mijn Amundsen.
Maar mag aannemen dat er 1 van de kaartjes het kaartmateriaal bevat en de ander iets in trant van muziek ?
En die waar muziek op staat, is die ooit ervoor gebruikt voor kaartmateriaal ? En staat daar nog iets van oude software op of heeft de naam kaart nog een verwijzing naar dit ? ( verborgen bestanden )
Want kan me voorstellen dat dan je unit ook van slag raakt.....

Birima

Nieuw lid
Inderdaad SD1 voor de kaarten en de andere SD2 voor muziek. Die kaart heb ik nieuw gekocht en er heeft nooit iets anders dan muziek op gestaan. Bovendien heb ik ze dus allebei verwijderd maar de boot loop kwam gewoon terug. Sinds ik blijkbaar de laatste software versie heb ga ik iets anders onderzoeken. Ben ergens een bericht tegen gekomen over een corrupte USB poort. Het begint me nu zo de keel uit te hangen dat ik soms een steen door het scherm wil gooien.

Rainesh

Forumguru
Trek even de zekering voor 30min eruit zodat ie volledig stroomloos wordt. Dan wilt ook soms helpen

Birima

Nieuw lid
Trek even de zekering voor 30min eruit zodat ie volledig stroomloos wordt. Dan wilt ook soms helpen
Heb ik gisteren nog gedaan. De zekering viel ergens tussen en het kostte een half uur om hem terug te krijgen. De accu heb ik in het verleden ook ontkoppeld. Ben bang dat het hardwarematig is. Toevallig net na de garantie.

EdK

Forumguru
soms een steen door het scherm wil gooien.
Dan ben je wel je storing kwijt, maar moet je met de papieren TT weer op pad.
Tsja en of je daar gelukkig van word ??
En dan heb ik het er nog niet over dat je wederhelft gaat zingen ter compensatie van de radio / MP3 speler...
:koffie:

Birima

Nieuw lid
En is dat erg als je het niet doet? Alle functies werken als het ding eindelijk normaal is opgestart.

Bovenaan Onderaan