Bougies NGK ? Skoda Fabia 1.4 (55KW)

Ricardo-010

Nieuw lid
Hallo allemaal.

Enige dagen geleden bougies besteld. En ja gewoon van NGK niet van de VAG groep. Echter haal ik van de week de bougies deruit en leg ik ze naast me nieuwe. Tot aan de metalen behuizing is alles goed. Echter steekt de Massa elektrode verder uit. Er zit ook in vergelijking tot de bougie die eruit komt een tussen stuk na de behuizing. De bougies die ik heb gekregen zijn de 6893 ZFR5P-G kan ik deze monteren of niet ? Ga morgen zou wie zo nog terug en even langs de lokale skoda dealer.

Cordoba

Forumguru
Ik zag juist dat Mark (Race Eend) voor een Seat juist het advies gaf om een bepaald type NGK bougie te monteren, en de electrode afstand te veranderen naar 0,7 mm. Misschien moet/kan bij dit bij jouw bougies ook nodig zijn?

Ricardo-010

Nieuw lid
Hoe wist je dan precies welke NGK bougies je nodig had?

Waar ik de onderdelen normaal bestel ( Voor mijn eigen auto bestel. Dit is dus de auto van me ouders ) typ je je kenteken in en dan kan je zo alle onderdelen selecteren en dat dus ook gedaan.

Ik zag juist dat Mark (Race Eend) voor een Seat juist het advies gaf om een bepaald type NGK bougie te monteren, en de electrode afstand te veranderen naar 0,7 mm. Misschien moet/kan bij dit bij jouw bougies ook nodig zijn?

Het is al opgelost. Vanaf 2005 worden er andere type bougies gebruikt dan daarvoor. Dus gister gewoon de juiste gekregen en gemonteerd. Heb wat foto`s nog gemaakt zal ik vanmiddag nog even plaatsen.

turboturbo

Forumguru
Dat is dan wel apart dat de (betere?) automaterialenzaak je toch niet de juiste heeft kunnen geven, op basis van je kenteken. Ik heb destijds bij het zoeken naar een oliefilter ook wat verwarring gehad omdat de meeste websites met 2 types kwamen (zowel op merk, type + bj als kenteken gezocht) terwijl er toch echt maar 1 soort in past. Uiteindelijk kon Brezan me de juiste verkopen, op basis van mijn kenteken.

Bovenaan Onderaan