Bougies vervangen - prijzig

R.Brouns

Nieuw lid
Goedendag,
Ik heb van dealer Wealer in Heerlen een prijsopgave gekregen voor het vervangen van de drie longlife bougies van mijn Scala 1.0 tsi dsg. Hiervoor verlangt men maar liefst € 195. Mij lijkt dit exorbitant hoog. Graag reacties. Alvast bedankt.

De duurste bougies van NGK die ik zo kan vinden kosten 23,xx per stuk goedkopere maar nog steeds Bosch 13,xx p stuk en je interieurfilter de allerduurste met anti allergie werking ongeveer 30 euro

hemi24

Forumguru
Dus 50 a 60 euro voor 3 bougies en een klein uurtje werk maakt ongeveer 150 euro bij de dealer…

En bij Wealer dan een kleine 200 euro….

Tees

Donateur
Internet prijzen kan je gerust keer 2 doen voor een normale garage, wellicht voor een dealer nog wat hoger. Dus reken maar dat ze €30 per bougie rekenen bij de stealer, en dan €120 voor een uurtje werk. Dan kom je wel op die €195 uit.

Er is een reden dat ik m'n eigen onderhoud doe...en het is nog leuk ook!

Captain Hook

Forumguru
Daar gaan we weer... :D

Beetje de deskundige, meedenkende en klantvriendelijke merkdealer afzeiken. Foei; hoe durf je!
Weet je wel niet hoe exclusief het pand is van waaruit ze opereren? En hoeveel exclusieve cursussen hun monteurs hebben gevolgd? Laat staan het maatoverall wat ze dragen. En wat dacht je van de pluche zetels in de wachtkamer. De factuur met het gouden randje. De hoffelijke ontvangst aan de balie met voorname, beleefde en informatieve medewerkers aldaar.

Het is een GUNST dat je aldaar je automobiel mag brengen en je kunt delen in de liefde en vakkundige kennis die aan jouw kostbare vehikel wordt toebedeeld.

Dan is die paar honderd euro vergoeding voor dat kortstondige verblijf toch zeker een peulenschil voor de rechtgeaarde autoliefhebber.

Of toch... :shutup:

SteGo

Donateur
Ik snap werkelijk niet waarom je voor het vervangen van de bougies naar de merkdealer zou gaan.

Dat zelf je auto onderhouden niet ieder cup of tea is, prima, maar bougies kan echt iedere garage voor je vervangen.
En die zullen er uiteraard ook wat aan willen verdienen, maar de dealer is wel heel erg duur.

Bovenaan Onderaan