Bougies

Winger

Lid
Beetje een domme vraag misschien, maar is het een groot probleem om de bougies te verangen van een Octavie 1.6 - 75Kw uit 2001.
ik heb gehoord, dat het inlaat spruitstuk o.a verwijderd moet worden.
Ik rij op LPG, dus ik heb waarschijnlijk speciale bougies nodig.
Kan mij iemand op weg helpen:ahum:

joergarms

Senior Member
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij hoef je je inlaatspruitstuk niet te verwijderen.
Meestal wel het luchtfilter, daaronder zitten dan de bobines, die kun je losschroeven en er vanaf trekken. Daaronder zit de bougie, die draai je met een grote dopsleutel los.
Er zijn verschillende "temperaturen" in bougies, dus kijk even welke er nu geplaatst zijn, of informeer even bij de dealer voor het type.
Kan niet zo moeilijk zijn hoor.
Oh ja, bij het monteren, draai ze vooral niet lomp vast, de kop van je motor is lichtmetaal, je zal niet de eerste zijn die het schroefdraad eruit draait, dan ben je veel verder van huis. Handvast met een likje kopervet eraan en het gaat altijd goed.

Ronnie

Forumguru
Als bougies heb ik NGK Platinum gemonteerd, ook in verband met de LPG.
Zitten er al 20.000 km in en doen het perfect.
Ze zijn wel een beetje(veel)duur.

Gieliovd

Forumguru
Platinum zijn mooie dingen ja, inderdaad gierend duur. Ik moest er een paar maanden geleden nog 6 aanschaffen. Toch even schrikken!

Hmm als het inlaatspruitstuk eraf moet is het weer een lekker design. Meestal stoppen ze er dan toch sowieso lang levende bougies in (zoals Platinum).

Bovenaan Onderaan