Boxen inbouwen

DareDevil

Actief lid
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af wie uit omgeving Gouda komt en een beetje handig is met het inbouwen van boxen in de 2 voordeuren.
Graag hoor ik wat van 1 van jullie.

Groeten Jasper

Chatslet

Forumguru
Als je een schroevendraaien hebt is heel goed zelf te doen. Deur panelen heb je zo los. Speakers zitten met schroefjes vast en de kabels zitten er met stekkertjes op. Voor je nieuwe speakers gewoon VAG verloopringen halen, dan kunnen er 16cm speakers in. Verders heb je gewoon adapter kabeltjes (de zelfde als voor een Polo, Golf etc...) zodat alles met de originele bekabeling kan zonder solderen. Aanwijzingen zijn wel te vinden in het downloadcentrum.

Zo makkelijk als Chatslet zegt is het niet:tongue:

Het is niet heel veel werk maar je moet even weten wat je doet.
Allereest de deurpanelen los halen dat is niet zo heel veel werk op het forumen op internet staan duidelijke handleidingen.

Vervolgens zitten de originele speakers met popnagels vast deze moet je er uitboren.
In de deur gaan speakers van 16 of 16,5cm welke je met speakerringen moetplaatsen.

De speaker ringen kun je online kopen of bij een beter car-audio zaak, daarverkopen ze ook kabels om je speakers aan te sluiten op de VAG bekabeling.

Houd er rekening mee dat je speakers een maximale inbouwdiepte mogen hebben vanmaximaal 6cm mijn hifonics setje met ene diepte van 6,5 cm paste helaas niet inde deur.

Als je een goede audio set in je auto plaats raad ik je aan om je deuren ook teisoleren met bitumen platen tegen het doordreunen.

Veel succes.

Klopt voordat ik aan deboxen begon wist ik het ook niet.

Op zich valt het reuze mee, het zijn 4 popnagels per box welke je moetuitboren.
Heel belangrijk is dat je niet een te grote boor neemt want dan word het gat tegroot.

Bij de speakerringen zitten speciale schroeven welke in het gat passen welke jegeboord hebt, als je dus een te groot boortje neemt passen deze schroeven niet.

Chatslet

Forumguru
Wel de boel even insmeren met een anti roest middeltje omdat door het boren de lak beschadigd en het in de deuren nog al vochtig kan worden.

Bovenaan Onderaan