BPM OK, maar 300% verschil

Ik heb net zitten surfen bij Skoda in Duitsland en daar voor de gein de car configurator uitgeprobeerd. Wat blijkt in Duitsland kost de Audience maar EUR 330, sportpakket EUR 490, Nexus EUR 1550.. Sta er echt versteld van dus ook even in Belgie gekeken. En ja hoor ook een prijsverschil..
Kan iemand dit verklaren, BPM is toch geen 300%. Weet iemand of het mogelijk is om opties achteraf in bijv Duitsland te laten plaatsen. Want met de prijzen in Nederland voel ik me nu een beetje belazerd door de importeur en de dealer. Want zij blijven zeggen dat er maar 1% marge is....

Droopy

Actief lid
Een duitse Skoda heeft standaard al een Stream, je betaald daar dus het verschil, dat verschil is in nederland EUR 485. Dus hij is in duitsland 'maar' EUR 155 goedkoper.
Voor de nexus geldt dit natuurlijk ook. Het sportpakket kan ik niet zo snel verklaren.
Maar goed het verschil van 'slechts' EUR 5.710 voor een 1.9TDi Elegance is dus eigenlijk nog groter (want de duitsers krijgen bepaalde optie's standaard). /forum/images/graemlins/mad.gif

smg

Lid
Hé, leve Europa: vrij verkeer van goederen, dus je mag binnen de EU je auto kopen waar je maar wil. In verschillende kledingmerken zie je een prijslabel met verschillende prijzen per land. Zo werkt het natuurlijk ook met auto's.

Wel zelf ff de juiste formulieren invullen...

Lex

Nieuw lid
Vergeet niet, bij invoer van uit een andere EU-lidstaat wordt er in Nederland alsnog BPM geheven en worden de verschillen als snel een stuk kleiner.

Behalve als je onderdelen of radios of zo koopt geen bpm maar wel voordeel.
Haal bijna altijd mij radio in Duitsland.
scheelde op mijn huidige radio 50 euries , maar toen ook meteen wat onderdelen gehaald.
Complete besparing ten opzichte van Nederland bijna 90 euries( ruim 180 ouderwetse guldentjes).
Dus als je je onderhoud of extras in Duitsland kunt kopen en laten monteren waarom niet, zien ze in Den Haag niets van.

Bovenaan Onderaan