BPM voordeel naar de importeur

Bakkertje

Forumguru
Ik las net dit artikel op nu.nl..

Persoonlijk word ik daar een beetje verdrietig van, dat mensen zo naïef zijn om te denken dat een auto zomaar goedkoper wordt.. Ik heb me ooit laten vertellen dat de netto prijzen juist kunstmatig laag gehouden werden om de achterlijke BPM te compenseren. Dus nu gaan de fabrikanten / importeurs gewoon die netto prijs opschroeven. verrassend ....

Captain Hook

Forumguru
Niks bizar, gewoon standaard praktijk. Helaas... :mad:
En iedereen maar denken dat de consument er ooit beter van wordt, ha, ha, welterusten. :icon_smile_dead:

LenK

Forumguru
Argument van importeur zal wel zijn dat met ongewijzigde belastingen de prijs zou zijn verhoogd :D
Was ook zo bij kappers toen ze van 19% naar 6% BTW gingen....

Bakkertje

Forumguru
Wellicht is het verlagen / afschaffen van de BPM wel goed voor het importeren van auto's, dan krijgen we tenminste dikke (milieu onvriendelijke) ex-Duitsers op de Nederlandse wegen. Zijn we ook nog "groen" bezig....

Hetzer

Forumguru
is overigens al jaren bekend , dat de netto prijzen van auto in ons land het laagst zijn..

LenK

Forumguru
de netto prijzen van auto in ons land het laagst zijn..
Dat betwijfel ik. Een paar jaar geleden moesten de prijzen onder dwang van Europa gelijk getrokken worden.
En ik heb een tijd geleden een Engelse prijslijst gezien (ws via Skoda UK nog steeds te vinden) waaruit bleek dat de Octavia zonder belastingen lager geprijsd was in de UK dan in NL (ondanks extra bootreis).
Heb daar toen nog een post aan gewijd dacht ik.

Bovenaan Onderaan