Brandblusser moet volgens mijn garage los in de Octavia III

Hallo,
Mijn belgische garagist vertelde me dat de brandblusser niet goed gemonteerd kan worden onder de bestuurdersstoel vanwege risico op roestvorming en dat ik hem best gewoon in de koffer leg.
Zijn er hier nog bij wie de brandblusser niet gewoon onder de bestuurdersstoel gemonteerd zit zoals voorzien in de handleiding?
Bedankt!
Personx

Joske

Forumguru
zit in mijn koffer, ook Belg ;)
ligt in het vak in de koffer rechts, dus mijn inziens relatief goed geborgd

hemi24

Forumguru
Mijn collega heeft een import O3 uit (B) en daar heeft de Belgse importeur de brandblusser rechtsvoor gemonteerd, in een beugel in de voetenruimte...

JXX

Senior Member
Mijne ligt in het rechtervak in de koffer, mooi geklikt in de houder die vastgeschroefd is. Was eerst ook nog met een extra riempje vastgemaakt maar indien ik deze dringend zou nodig hebben was dit niet simpel vanwege de beperkte plaats. Zonder riempje past het nu perfect.
In mijn BORA lag deze links in een vak weggestoken. Ik heb nog nooit een brandblusser in de wagen bevestigd.
Ten eerste vind ik dit geen zicht en ten tweede blijft Madam hier steeds achter hangen met haar handtas of andere dingen.:arghh:
PS; op de keuring hebben ze nog nooit naar mijn brandblusser gekeken, deze was immers meermaals vervallen, :shutup:

EdK

Forumguru
Die dealer is in ieder geval geschoffeld en moet maar eens een beetje gezond nadenken cursus hebben.
En om roesten tegen te gaan kun je heel veel spullen kopen in winkels waardoor je het blanke metaal weer beschermt tegen roesten.
Zou mooie vervolg cursus zijn voor die dealer !

maar los in je wagen ??
Alsjeblieft hang hem dan in je keuken stenen muren kunnen niet roesten en stuk veiliger meteen in je wagen !

• Leuk
Waarderingen: CDK

yesRS@

Forumguru
Rechts in bergvakje koffer bij mij met riem vastgemaakt.
Volgens Belgische wetgeving moet apparaat binnen handbereik van bestuurder zijn maar geloof me vrij, als je auto begint te branden wil je er zo snel mogelijk uit ipv scharrelen naar brandblusser.
Daarbij komt dat je met 1 kg. Poeder niet veel zal uitrichten, zelfs bij correct gebruik.
Heb er al genoeg geblust en raar maar waar, moderne auto's zijn zeker niet brandveiliger dan vroeger.

Skoda-MAN

Forumguru
Ik zou de brandblusser ook liever onder handbereik hebben, auto in brand, zit bekneld en de brandblusser in de koffer! !!:mad:
Maar helaas kon ik binnen geen geschikte plaats vinden waar dat ding te monteren is.
Rechts tegen de wielkuip kan niet vanwege instapprobleem van de gehandicapte bazin.

MarcoO2

Forumguru
Ik begrijp dat een blusser verplicht is in Belgie? Wat voor blusser hebben jullie eigenlijk? Een goedkope poederblusser, of een duurdere sproeischuimblusser? Als je de eerste gebruikt, maakt het voor je auto niet meer uit of'tie wel of niet uitbrandt: afschrijven kan je 'm dan sowieso wel. Bij de tweede heb je tenminste nog kans dat er echt wat gered wordt.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skoda-MAN

Forumguru
Als wij heelhuids de auto verlaten hebben en hij brandt dan spuit ik op delen die geen zin hebben, laat maar branden omdat een reparatie van een gedeeltelijk afgebrande auto meestal een drama is. Naderhand zit je met allerlei vreemde storingen die je fijn zelf kan betalen.

yesRS@

Forumguru
1kg. Poederblusser. Ben je in veel gevallen zo goed als niks mee.
Maar goed, als je er geen bij hebt kan je zeker niets uitrichten :)

Rallye

Forumguru
Los in de auto lijkt me sowieso geen goed idee. Vraag is wel wat er zou gaan roesten als je de blusser in het passagierscompartiment monteert? De blusser? De auto? De passagiersstoel?

Octavia Simply Clever

Senior Member
Auto in brand, zo snel mogelijk wegrennen of je speelt met je leven.
Met zo'n brandblusser ga je zeker geen bluswerken uitvoeren, op de autokeuring in België kijken ze trouwens ook niet meer naar die rommel,weg ermee, en zeker niet in het interieur te plaatsen wegens oerlelijk.

• Leuk
Waarderingen: JXX
Bovenaan Onderaan