Branderige geur in F2 GL 2010

Goedenavond allemaal,

Sinds vandaag ruik ik een penetrante branderige geur in mijn auto als ik na een lang stuk gereden te hebben stil sta. Het komt via de ventilatie binnen. Heb de kap van de motor verwijderd maar kan zo niks vinden. Auto heeft 134000 gereden. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

Cordoba

Forumguru
Kun je het iets nader omschrijven: geur als van kortsluiting, verbrande kunststof of wat precies?
Maakt het uit of je de ventilator aan hebt? Hoor/merk je afwijkend gedrag van de ventilator? Hoe is het met je airco en met het interieurfilter?

Hoe zit het met het peil van je koelvloeistof, is dat constant, of zakt dat iets (i.v.m mogelijke lekkage kachelradiator).
Is na een lange rit de temperatuur van de motor normaal, hoe ziet je olie eruit (peilstok/vuldop), kortom gewoon eerst een hoop zaken checken om te zien in welke richting je moet zoeken.

Zwapp

Forumguru
En misschien niet onbelangrijk is er kort geleden misschien een reparatie geweest, bv nieuwe uitlaat oid?

Joske

Forumguru
Het zou ook de regeneratie van de roetfilter zijn die je nu (omwille van welke reden dan ook, het weer, de wind, een lek?!) wél ruikt. Redelijk wat mogelijkheden alleszins en ik zou er niet te lichtzinnig overgaan.

Kan evengoed ook iets zijn dat aan je uitlaat "plakt", stuk plastic of rubber dat beginnen smelten is.

Even goed de auto langs onderen en boven bekijken :jaja:

DimiTator

Actief lid
Als je een paar keer kort na mekaar hebt moeten remmen ==> gloeiende remschijven. Maar dat komt nog zelden voor bij geventileerde schijven.

Heb vandaag onder de motorkap en onder de auto gecontroleerd. Niks te zien...ook geen kat. Alleen wat olie bijgevuld. Aantal maanden geleden wel een nieuwe aanjager gekregen. Misschien was dat het... Vandaag ook een behoorlijk stuk gereden. Na afloop was er niks raars te ruiken. Als ik het nog een keer ruik, maar effe langs de dealer. Hou jullie op de hoogte...

Vandaag bij de garage geweest. De sensor van het roetfilter is stuk. Daarom regenereert het roetfilter niet meer. Deze blaast de roet via een klemkoppeling weg en komt zodoende tegen een leiding van de airco. Dit verklaart de geur in de auto als je stilstaat. Morgen wordt de sensor vervangen en de foutmelding gereset.

Bovenaan Onderaan