Ik heb een Fabia 1.4MP uit 2000 en nu lijkt het erop dat de brandstof meter 'vast' is gaan zitten. Als ik de autosleutel eruit haal dan gaat ie wel naar links (nul). En als ik de contact aanzet gaat ie ook netjes naar rechts maar geeft altijd aan dat de tank helemaal vol zit. Terwijl ik inmiddels 250km op de teller heb staan!! (wel erg optimistisch :-)
De laatste keer bij het tanken, heb ik de tank echt helemaal vol gegooid, zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Is dit misschien een bekend euvel en hoe zou ik dit zelf kunnen verhelpen?
Ik heb al gezien dat rechts achter, onder de zitbank een klep met draadjes zit die uitmond in de brandstof tank. Maar ik weet niet waar ik daar precies naar moet zoeken en hoe ik dat ding het best kan demonteren. Ik vermoed dat er in de tank iets vast is gaan zitten (vlotter?) waardoor een sensor 'denkt' dat de tank nog vol zit...
De laatste keer bij het tanken, heb ik de tank echt helemaal vol gegooid, zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Is dit misschien een bekend euvel en hoe zou ik dit zelf kunnen verhelpen?
Ik heb al gezien dat rechts achter, onder de zitbank een klep met draadjes zit die uitmond in de brandstof tank. Maar ik weet niet waar ik daar precies naar moet zoeken en hoe ik dat ding het best kan demonteren. Ik vermoed dat er in de tank iets vast is gaan zitten (vlotter?) waardoor een sensor 'denkt' dat de tank nog vol zit...