Brandstofverbruik bij (ABT) tuning

SmurfForLife

Actief lid
Ik ben ik afwachting van mijn RS en neem sterk in overweging om deze van een ABT tjippie te laten voorzien.

Mijn huidige O1 is ook voorzien van aangepast tjippie, maar niet van ABT.

Mijn ervaringen zijn dat ik een lager brandstofverbruik heb dan voor de tuning. Dit was ook mijn mijn auto voordat ik mijn O1 had...

Wat zijn jullie ervaringen met een getjipte 2.0 TFSI ?

Ben er erg benieuwd naar....

Smurf

Hoi allemaal, ik hoop dat iedereen een leuke vakantie heeft gehad. Ik ben terug uit Spanje en heb een fantastische rit achter de rug van ruim 5 dzd km. De RS heeft me op geen enkele manier teleurgesteld en ik heb echt genoten van die auto. Om even aan te sluiten bij dit topic: ik ben benieuwd naar het brandstofgebruik van de andere RS rijders. Ik kom ongeveer uit op gemiddeld 9 liter op 100 kilometer, oftewel 1 ltr op 11 kilometer. Ik hoor graag iets van jullie!
489.gif

Ik zit momenteel op gemiddeld 9,6l/100km met veel korte stukjes (woonwerk minstens 2 maal per dag 20km).

Bij grote stukken over de snelweg hangt het nogal af van de rechtervoet, de laatste keer (naar Luxemburg heen en weer incl. stukkie scheuren door Duitsland zat ik op 9,1l/100km).

Als ik me aan de snelheid houd doet ie op de snelweg makkelijk rond de 8l/100km en op 80km wegen rond de 7l/100km.
2133.gif

Scheuren is een stuk duurder, even vlug ergens naartoe komt je al gauw op 11l/100km te staan (en op post van cjib, dat kost meer dan die paar litertjes benzine
blush.gif
).

Gecombineerd snelweg en binnendoor verbruik ik zo'n 9,4 liter per 100.

Volgende week wordt ie gechipt door Abt. Ben dan ook benieuwd naar het nieuwe verbruik, maar nog meer naar de prestaties....
grin.gif

Bovenaan Onderaan