Breedstralers aan bij achteruit rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkvdD

Forumguru
Als ik (en vast bij anderen ook wel) m'n Octavia in z'n achteruit zet gaan mijn beide breedstralers aan de voorkant aan. De functie hiervan ontgaat mij enigszins :arghh:

Wie weet wat de gedachte hierachter is?

Ik heb ook geen instelling in m'n maxi-dot gevonden om dit aan of uit te zetten dus weet ook niet hoe die functie heet.

Octavia32

Forumguru
De functie weet ik ook niet, weet wel dat je niet de enige bent. Dit heb ik ook en met ons vele andere.

Beun12

Forumguru
Heeft te maken met dat je meer licht tijdens het inparkeren hebt. Is geloof ik een onderdeel van "cornerlights"
Dit moet ergens in een topic aan de orde zijn gekomen, maar kan hem zo 123 niet weervinden

MarkvdD

Forumguru
@Beun12 , als ik achteruit ga rijden, hoef ik toch niet aan de voorkant meer licht te hebben :pieker:

Want als ik bij inparkeren dus vooruit ga rijden, gaan de breedstralers weer uit.

Wat je zegt, ik kan wel eens kijken of het uit gaat als ik de functie 'corneringlights' uit zet. Het stoort me overigens verder niet hoor maar omdat het nut me een beetje ontgaat ben ik benieuwd wat de Skoda-gedachte erachter is .... ;)

Rob

Forumguru
Op mijn Ibiza (2012) hoorde het bij de functie corneringlights.. Het was relatief eenvoudig te omzeilen. Als ik me niet vergis, door de verlichting op stadslicht te zetten gingen ze niet meer aan bij het achteruitrijden.

Een nut had het zeker wel. Bijvoorbeeld in een donkere straat fileparkeren waarbij de voorkant strak langs een laag paaltje moet. Ik was er dikwijls wel content mee.

MarkvdD

Forumguru
@Beun12 , ik heb even het topic doorgelezen wat je linkte. Staat niet veel overtuigende info in waarvan ik denk : Ja, dát is nou eens een goeie reden om ze aan te hebben bij achteruit rijden .... ;)

@Rob , zoals jij en meerderen schrijven kan het handig zijn om een laag paaltje niet te raken bij inparkeren, máár ..... daarvoor hebben ze PDC uitgevonden dacht ik zo .... ;)

Ik begrijp inmiddels ongeveer de gedachte achter deze functie, maar ik heb het nut nog niet ervaren moet ik zeggen. Denk dat dit ook deels een persoonlijk iets is of je dit nuttig/fijn vindt of niet. Voor mij geen probleem, ik stoor me niet aan de breedstralers die aan gaan bij achteruit rijden. En misschien ga ik het nog eens fijn vinden, wel zullen zien .... :D

Rob

Forumguru
@Rob , zoals jij en meerderen schrijven kan het handig zijn om een laag paaltje niet te raken bij inparkeren, máár ..... daarvoor hebben ze PDC uitgevonden dacht ik zo .... ;)

Nou, PDC in de voorbumper is nog niet echt gemeengoed, laat staan in een Ibiza van 2011..
Misschien in een Ibiza met grootheidswaanzin ;)

Canon-Eye

Forumguru
En als het echt een laag paaltje is (dat niet boven je motorkap zichtbaar is), dan zie je het dus toch niet - ongeacht hoeveel licht je erop gooit...

MarkvdD

Forumguru
@Canon-Eye , zo is het ook nog eens ;)

Overigens begreep ik uit het topic wat @Beun12 linkte dat jij een praktische ingreep aan de achterkant van je auto hebt gedaan ivm hiermee? Ben wel erg benieuwd wat die praktische ingreep dan inhoud .... :D

ohhhh, dan moet je gewoon even @Canon-Eye een foto van zijn achterkant vragen... (van zijn auto é)

die heeft daar een zeer, euhhhh, praktische euhhhhh ingreep gedaan :pieker:

:deuk: :deuk: :deuk:

MichielD

Nieuw lid
@Beun12 , als ik achteruit ga rijden, hoef ik toch niet aan de voorkant meer licht te hebben :pieker:

Want als ik bij inparkeren dus vooruit ga rijden, gaan de breedstralers weer uit.

Wat je zegt, ik kan wel eens kijken of het uit gaat als ik de functie 'corneringlights' uit zet. Het stoort me overigens verder niet hoor maar omdat het nut me een beetje ontgaat ben ik benieuwd wat de Skoda-gedachte erachter is .... ;)

Vreemd.
Nu vind ik het ook raar dat als ik achteruit uitparkeer er net zo hard gepiept wordt als er voor wat is. Mag van mij ook wat minder.

Joske

Forumguru
http://www.skodaforum.nl/forum/i/achteruitrijlampje-te-weinig-licht-nut-t-o-v-functies.14279/

@MarkvdD ;)

een impressie :D

13386-efc19110775e7eabaf5a2a2f034dc27d.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan