Breedte Octavia II Combi

Joske

Forumguru
Iemand idee wat de werkelijke breedte van deze wagen is? Met de buitenspiegels erbij,
op internet specs gevonden en die stelden 177 cm als breedte. Maar zijn de spiegels er dan bij of niet?

alvast bedankt
Joske

BEn even buiten geweest. Omdat ik de rolmaat niet op de lak wilde leggen, is het een ongeveer maat. Van de ene punt tot de andere punt is het ongeveer 195 cm. Dus die 177 waar je het over had is exclusief spiegels. De spiegels steken zelf ongeveer 13 cm uit. Kun je hier iets mee?

Canon-Eye

Forumguru
Omdat ik de rolmaat niet op de lak wilde leggen, is het een ongeveer maat.
Beide portierraampjes open en dwars door de auto van spiegelpunt naar spiegelpunt meten lijkt me een vrij betrouwbaar alternatief?

Joske

Forumguru
Alvast heel hard bedankt Johan, voor de moeite! Canon-eye, jij hebt idd wel een goede manier van meten. Weet niet hoe jij (Johan) opgemeten hebt? Ingang van de sectionaalpoort bij me thuis is 220 breed.. dat wordt spannend inrijden de eerste keer vrees ik :depressed:

Joske

Forumguru

Maar de spoorbreedte is maar 1541 mm.. :wacky: snap het niet meer zo goed :dead:

lengte 4569 mm
breedte 1769 mm
hoogte 1450 mm
wielbasis 2578 mm
spoorbreedte voor 1541 mm
spoorbreedte achter
1514 mm

CDK

Forumguru
@ joske, als je spoorbreedte 1.77m zou zijn steken je wielen namelijk ver buiten je carosserie ;)

Joske

Forumguru
@ joske, als je spoorbreedte 1.77m zou zijn steken je wielen namelijk ver buiten je carosserie :wink:
indeed, begin het wat te snappen. Spoorbreedte is dan van hart ene velg naar andere. Opgegeven breedte is dan de werkelijke breedte van de carrosserie.

Maar dan zonder spiegels?o_O

Joske

Forumguru
ok :). Heb mijn Fabia maar eens opgemeten en vergeleken met de specs op zelfde site (autoweek.nl). En idd de spiegels worden niet meegerekend in de opgegeven breedte. Bedankt voor het meedenken!

Canon-Eye

Forumguru
Ingang van de sectionaalpoort bij me thuis is 220 breed.. dat wordt spannend inrijden de eerste keer vrees ik
Welnee jo, dat gaat makkelijk passen!
De eerste keer met je linkerspiegel krap erlangs mikken want dat kun je van dichtbij observeren.
Dan even stoppen en bekijken hoeveel je aan de andere kant over hebt - gaat je heus meevallen!
Ik heb jarenlang O2 combi gereden, ruimte z á t bij een standaard kanteldeur van goed 220cm.

Joske

Forumguru
bedankt voor de tip, zal het zo de eerste keer eens doen :wink:

Was je garage dan helemaal leeg trouwens (aan de zijdes van de wagen)? Of is er nog plek om een rek aan 1 kant te plaatsen van 55 diep. (garage is 285 breed als ik me niet vergis)

Canon-Eye

Forumguru
Was je garage dan helemaal leeg trouwens
Nee hoor, zeker niet.
Aan beide zijden én aan de kopkant van mijn toenmalige garagebox stond van alles en nog wat (diverse plaatmateriaal aan de rechterkant, daarboven aan de muur een rek met 2 zeekajaks, net boven dakhoogte).

Op de grond langs rechts een 3,5m lang houten metselprofiel van ca. 10 x 10 cm, dat met balkjes op afstand van de muur werd gehouden (dat plaatmateriaal stond dus bovenop die balkjes, vrij van de grond).
Zo kon ik de auto zoveel mogelijk rechts langs dat profiel sturen en dus links zoveel mogelijk ruimte overhouden om uit te stappen.
Vooraan een dwarse balk op de grond gefixeerd - de auto hier tegenaan rollen betekent dat de kanteldeur net niet tegen de trekhaak aankomt.
En natuurlijk links ook een systeemrek aan de muur met bergplanken, die vanaf net voorbij de A-stijl van de auto ook wel wat breder konden worden. Onderaan dit rek hing mijn aluminium ladder - met een zachte doek op de plaats waar de autodeur 'm zou kunnen raken.
Kortom: alles paste - en er kon naast de auto nog verbazingwekkend veel zooi in worden opgeborgen... (hóé veel bleek trouwens pas bij de verhuizing!:arghh:)

Bovenaan Onderaan