Brillenbakje

Hoi hoi Skoda vrienden,

Ik heb mn kop nou al een paar keer flink gestoten aan het klepje van mn brillenbakje in mn OII.
Neen, ik ben dus geen ezel....
Die punt van dat klepje is trouwens behoorlijk scherp.
Iemand zelf ook al eens zn hoofd gestoten?

Gr,

Aaron:eek:

Staat dat klepje bij jou altijd open dan? Anders moet je wel heel rare kuren uithalen om je eraan te kunnen stoten, lijkt me!

LenK

Forumguru
Ik heb me ook al eens aan dat klepje gestoten.

Kwestie van geen zonnebril bij de hand en dan "ik pak wel even de zonnebril uit de auto" en "ik laat het klepje open want ik stop straks de zonnebril terug" en dat doe je dan niet ->
poink bij het instappen met je koppie er tegenaan. Het hoekje van dat klepje blijkt dan lekker te kunnen prikken :(

Ik heb me ook al eens aan dat klepje gestoten.

Kwestie van geen zonnebril bij de hand en dan "ik pak wel even de zonnebril uit de auto" en "ik laat het klepje open want ik stop straks de zonnebril terug" en dat doe je dan niet ->
poink bij het instappen met je koppie er tegenaan. Het hoekje van dat klepje blijkt dan lekker te kunnen prikken :(

Exact!Gewoon bij een (zonne)bril pakken het klepje vergeten dicht te doen en dan bij het instappen tegen die punt aan knallen!

Gr,

Aaron

p.s. Het is verboden mensen (dus ook schoonmoeders) op de trekhaak te vervoeren.;)

smg

Lid
Kijk, daarom heb ik nou een afneembare trekhaak: dat scheelt een hoop commentaar van de buren bij het foto's maken.

*gauw weer ergens anders on topic gaat*

Achtweg

Nieuw lid
Oh....

....... maaruh..... vertel 's....... brillebakje...... Je stoot je wel eens aan je brillebakje..... vervelend...... heel vervelend.

Oli4

Actief lid
Hoi hoi Skoda vrienden,
Iemand zelf ook al eens zn hoofd gestoten?
Gr,Aaron:eek:

Yep, hier nog zo'n koppige non-Equus-Asinus :aangenaam:...
Als permanente brildrager heb ik er andere functie voor gevonden: m'n gsm
(Opzichtige tel.houders zijn niet zo mijn ding & de klep op't dashboard is reeds gevuld met KM-boekje/pen/parkeervergunning/ wasstraatkortingsbonnen en andere.... zooi ).

Gelukkig wordt mijn hardleersheid zo af en toe flink onderhanden genomen door die klep.... fijn verschijnsel is trouwens wel dat ik op zo'n moment de nederlandse taal weer voorzie van wat nieuwe woorden, die geheel spontaan uit mijn mond glippen (moet ze 'ns een keer opschrijven en opsturen naar de schrijvers van "Haagse Harrie":grin:).

De klep is op die manier ook erg goed tegen die vermoeidheidsverschijnselen waar OvJ Spee de laatste tijd zo voor waarschuwd... ;)

Succes ermee en stop zekerheidshalve een noodverbandje in één van de vele andere opbergmogelijkheden van onze weldoordachte Skoda :xyxthumbs:

Octavia_II

Actief lid
Het is haast onmogelijk het klepje niet te raken als deze open staat en je de auto instapt! (Ik heb me dus ook al eens gestoten ;))

Charlie

Nou nou nou! Dat is me dus ook al 2 keer overkomen. Even mijn zonnebril uit de auto pakken, klepje laten open staan, 's morgens - nog half slaperig - instappen met mijn 1.98 m. en vol mijn hoofd stoten tegen de punt (vlijmscherp) van dat brillenvakje. En als je dan zo'n coupe hebt als Jaap Stam, dan zie je er meteen uit of je de heftigste ruzie in de kroeg hebt gehad! Echt twee keer een flinke schram-snee over een behoorlijke lengte op mijn hoofd. Gelukkig ben ik vrij lang en ziet (bijna) niemand het (tenminste als ik sta ;) ).

Al met al een zeer pijnlijk herkenbaar euvel!

Psioneer

Actief lid
Gaat dat ding dan niet vanzelf weer dicht? Bij mij werkt ie zoals de handvatten; als je het open doet en los laat gaat ie met een subtiele snelheid vanzelf weer dicht.

Psioneer

Actief lid
Ja, dat dan weer wel. Maar goed, het lijkt me toch goedkoper om voor alle modellen hetzelfde brillenbakje te gebruiken dan verschillende te moeten produceren. Zeker als je zoveel modellen bouwt als VAG.

Falcon

Donateur
Echt herkenning ten top..uuh kop.... Ik heb dat klepje ook al regelmatig een flinke poeier gegeven. Maar goed eigen schuld is een ... <insert stupidness>

Sosh

Lid
Geen last van, gewoon de ambient uitvoering nemen. Dan heb je geen zonnebril bakje.

Ik heb natuurlijk wel de zonnebril houder uit mijn vorige auto (Seat Altea) meegenonem. Deze past precies in het vak van de handgreep aan de bestuurderszijde.

Misschien een optie om eens bij een Seat dealer te kijken naar dit bakje, Dze veert namelijk automatisch terug en blijft ook niet openstaan.

Bovenaan Onderaan