Brodit proclip Superb 3 combi

superb51

Actief lid
In mijn Superb 3 combi ga ik gebruik maken van een Brodit Proclip. Nu wil ik echter de bedrading van de voeding wegwerken achter het dashboard. Het liefst zag ik de bedrading via de ventilatieopening achter de radio uitkomen.
Heeft iemand hier ervaring mee of een goed idee hierover dan hoor ik het graag.

Evt. foto's zijn overigens zeer welkom.

bedrading langs een ventilatierooster laten weglopen is geen probleem. even de afwerkkap onder het dashboard dmv de clips verwijderen en dan kun je makkelijk met een trekveer of koperdraad bij. maar is het niet zo dat het systeem de functies van je telefoon overneemt en die dus via je scherm te bedienen is, zodat je je telefoon gewoon in het vakje vooronder kan leggen en daarmee ook nog eens het antenne signaal versterkt.
nogmaals , draden trekken en wegwerken is geen probleem maar tegenwoordig niet meer nodig door de huidige techniek aan boord

daarnaast, elk paneel of rooster wat een keer is los geweest gaat vroeg of laat resonantie geven

superb51

Actief lid
In de auto wilde ik geen navigatiesysteem hebben, aangezien er op deze aarde te veel mensen zijn die hierin interesse hebben. Een losse telefoon is ook prima te gebruiken hiervoor. Dat is de reden van mijn vraag.

GTPaul

Nieuw lid
Ik wil ook een houder+oplader in mijn auto. Voorheen had ik er een van Brodit. Nu wacht ik op een Kuda (zelfde leverancier als Brodit). Ik heb al een mail gestuurd naar Kuda (GCC Global) en als antwoord; er is nog geen versie voor de Superb III. Die gaat er wel komen maar wanneer is nog onzeker. @superb51 Misschien het wachten waard? Ik vind deze er mooier uitzien als de Brodit clip over de ventilatie roosters heen.

Deze is voor de vorige versie Superb.
http://shop.global.nl/assortiment/p...consoles/kuda-skoda-superb-vanaf-07-2008.html

Laatst bewerkt:

Schep

Forumguru
Misschien het wachten waard? Ik vind deze er mooier uitzien als de Brodit clip over de ventilatie roosters heen.
Ik ben groot fan van Brodit clips, maar ik wil geen clip over mijn ventilatieroosters heen, dus ben erg blij met deze tip.
Ga hem in de gaten houden!

Brebelco

Actief lid
Ik heb zo'n brodit clipje. Ook voordien al een fan van.

Het wegwerken van mijn kabel ging nog nooit zo gemakkelijk.. de sleuf is reeds voorzien indien je geen ledverlichting hebt. De kabel kan er netjes in verwerkt worden zonder dat je het merkt!

f1a13a4c78871a53bebd14d6a62bb52f.jpg

334ac51e47adcc5bb413db85afe6305b.jpg

1d773331aacf52bf5129e8533995fd16.jpg

33d3dc8f8a1a2826edb8fd03e6fd16de.jpg

turboturbo

Forumguru
Wat raar dat die clip ín het ventilatie kanaal verdwijnt.... Ik ben gewend van de proclip in mijn Fabia I en nu Octavia I dat ze óver de roosters klikken.

Op deze manier kan je de ventilatie helemaal niet afsluiten (dichtdoen)

Ik heb 's winters het rooster onder de proclip dicht zitten om te voorkomen dat mijn telefoon gefrituurd wordt.

superb51

Actief lid
@brobelco. Aan deze informatie heb ik tenminste iets. Blijft alleen nog de vraag over hoe de aansluiting gedaan is.
Is er een mogelijkheid om achter het dashboard te komen en daar ergens 12 v vandaan te halen ?

@turboturbo. Er zit voldoende ruimte achter de clip om het rooster te kunnen verdraaien en dicht doen gebeurt met het kartelwiel.

peter_f

Nieuw lid
Dit topic had ik nog niet opgemerkt.

Ik ben groot fan van Brodit clips, maar ik wil geen clip over mijn ventilatieroosters heen, dus ben erg blij met deze tip.

Hier ook een Brodit fan. Reeds diverse wagens werden met Brodit houders uitgerust in 't gezin. Ik bestel er binnenkort ook een opnieuw, zodat hij reeds in bezit is, tegen dat de Superb III half februari geleverd zal worden.

Nu, het voorbeeld van Global spreekt me niet aan. Op mijn hudige Opel Insigna heb ik de brodit houder op die plaats (rechts van console). Mijn inziens te ver, zowel voor bediening, als opvolging van Waze en andere apps.

Mijn partner heeft op haar VW de brodit houder op de locatie voor de roosters. Een veel betere in het zicht locatie.
Enkel in de winter wat aandacht voor warmte.

Ik heb zo'n brodit clipje. Ook voordien al een fan van.
Het wegwerken van mijn kabel ging nog nooit zo gemakkelijk.. de sleuf is reeds voorzien indien je geen ledverlichting hebt. De kabel kan er netjes in verwerkt worden zonder dat je het merkt!

Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Zelf heb ik de Superb nog niet, en zie het bijgevolg niet zo voor me praktig. Maar dit lijkt me proper weggewerkt.

P.

Brebelco

Actief lid
@brobelco. Aan deze informatie heb ik tenminste iets. Blijft alleen nog de vraag over hoe de aansluiting gedaan is.
Is er een mogelijkheid om achter het dashboard te komen en daar ergens 12 v vandaan te halen ?

@turboturbo. Er zit voldoende ruimte achter de clip om het rooster te kunnen verdraaien en dicht doen gebeurt met het kartelwiel.

Dit topic had ik nog niet opgemerkt.

Hier ook een Brodit fan. Reeds diverse wagens werden met Brodit houders uitgerust in 't gezin. Ik bestel er binnenkort ook een opnieuw, zodat hij reeds in bezit is, tegen dat de Superb III half februari geleverd zal worden.

Nu, het voorbeeld van Global spreekt me niet aan. Op mijn hudige Opel Insigna heb ik de brodit houder op die plaats (rechts van console). Mijn inziens te ver, zowel voor bediening, als opvolging van Waze en andere apps.

Mijn partner heeft op haar VW de brodit houder op de locatie voor de roosters. Een veel betere in het zicht locatie.
Enkel in de winter wat aandacht voor warmte.

Hier ben ik wel nieuwsgierig naar. Zelf heb ik de Superb nog niet, en zie het bijgevolg niet zo voor me praktig. Maar dit lijkt me proper weggewerkt.

P.
Zal morgen eens wat foto's nemen.
Maar verwacht er niet teveel van. Ik heb niets van het dashboard opengehaald of dergelijke hoor ;)

De aansluiting komt uit vanachter in de middenconsole. Normaal gezien zou daar een extra usb zitten die stopt met stroom geven en terug aangaat als de motor start maar Skoda heeft beslist om mij (en vele andere) int zak te zetten en dat dus niet te leveren waardoor ik nog een oplossing moet zoeken dat probleem en voor het probleem dat mijn vuilbakje achteraan nu heel de tijd open moet staan..

Brebelco

Actief lid
Inderdaad, zo eenvoudig en simpel. Goed gevonden!

Waar ga je dan naartoe om stroom te nemen?
Hier wringt het schoentje... normaal gezien had ik de 230v met usb en 12v. Dus met de usb kon ik dit proper wegwerken. Nu moet mijn vuilbakje steeds open staan. Ok het is vanachter maar het stoort mij. Een andere manier heb ik nog niet gevonden zonder iets open te breken.

De kabel loopt langs de deurstijl naar beneden, onder het handschoenkasje, in de middenstijl zo naar de 12v vanachter.
De kabel langs de passagierskant bovenaan het dashboard is niet top maar ik zie het toch niet als ik rij...

Tips zijn welkom!!

06be96facc233f7ce3a3a5be2e1de6ff.jpg

8502ae5d3dac3ab5367c9b629afd9c76.jpg

ed0ccc95cd5328fee13cdcb7a36b802e.jpg

582858f111581b9e39fa0f394e3d1d4c.jpg

barthoefs

Senior Member
Hier wringt het schoentje... normaal gezien had ik de 230v met usb en 12v. Dus met de usb kon ik dit proper wegwerken. Nu moet mijn vuilbakje steeds open staan. Ok het is vanachter maar het stoort mij. Een andere manier heb ik nog niet gevonden zonder iets open te breken.

De kabel loopt langs de deurstijl naar beneden, onder het handschoenkasje, in de middenstijl zo naar de 12v vanachter.
De kabel langs de passagierskant bovenaan het dashboard is niet top maar ik zie het toch niet als ik rij...

Tips zijn welkom!!

06be96facc233f7ce3a3a5be2e1de6ff.jpg

8502ae5d3dac3ab5367c9b629afd9c76.jpg

ed0ccc95cd5328fee13cdcb7a36b802e.jpg

582858f111581b9e39fa0f394e3d1d4c.jpg
Waar vind je zo ren lange USB kabel??

Frenkie

Forumguru
Is ook wel logisch dat ze tot 3 meter zijn. Er staat al een minimaal stroompje op de kabel (5V), als het langer dan die 3 meter verlengd wordt, kan het zijn dat de weerstand te groot wordt en je apparaat niet meer (goed) werkt.
En ja, ik weet dat er genoeg apparaten zijn die minder stroom nodig hebben of wat dan ook. 3 meter is een gegarandeerde afstand, niet de mogelijke maximum lengte.

In mijn S2 had ik een Kuda console en dat wil ik ook graag weer in mijn nieuwe S3 :D

Handig voor Flitsmeister. De nieuwe console is al te zien via onderstaande link.

http://www.telefonkonsolen-shop.de/...oda-Superb-since-2015-Real-Leather-Black.html

Heb deze nu besteld bij de carkitstunter, dus nog even wachten totdat die binnen is.

Maar bij de S2 was het een fluitje van een cent om de stroomkabel voor mijn telefoonhouder weg te werken langs de Amundsen. Simpelweg aan het frontje trekken, radio eruit (4 schroefjes), stroom aftappen en klaar. Maar.... bij de S3 lijkt het allemaal wat strakker gemonteerd te zijn. Iemand al ervaring met het loshalen van het frontje van de airco en of columbus? Of zitten die nu nog vaster gemonteerd tegen diefstal?

Vind het zelf altijd wel mooi staan als de kabeltjes mooi weggewerkt kunnen worden :D

Iemand hier al een oplossing voor?

Er zit ook een zekeringen kast links van het stuur, achter het kleine opbergvakje. Daar zou ik eventueel ook nog stroom vandaan kunnen halen, maar dat is natuurlijk weer meer werk.

Bovenaan Onderaan