brom bij afzetten motor

Sinds vanmiddag horen we bij het afzetten van de motor een brom onder de motorkap vandaan komen (1.9 TDI), die langzaam afneemt.(loopt min of meer gelijk met de motortemperatuurmeter die naar 0 daalt)
Het geluid lijkt van de bestuurderskant te komen
Hier op het forum heb ik er niks over kunnen vinden, wellicht weten jullie de oorzaak?

Monteurtje

Forumguru
Wat bedoel je met langzaam afneemt? 5 seconden, 10. Halve minuut? Als het paar seconden is. 5sec ongeveer. Dan kun je even wat controleren. Boven het remvloeistof resservoir zit een vierkant zwart kastje. Ongeveer 15 bij 15 centimeter waar allemaal vacuumslangentjes op aangesloten zitten. Door een tweede persoon de motor uit laten zetten en dan zelf het kastje vasthouden en voelen of je die brom waarneemt. Is dat het geval zit dat daarin en om het eruit te krijgen moet je die vervangen. Maar na mijn weten geeft dat geen storing wanneer je er niks aan doet.

Wat bedoel je met langzaam afneemt? 5 seconden, 10. Halve minuut? Als het paar seconden is. 5sec ongeveer. Dan kun je even wat controleren. Boven het remvloeistof resservoir zit een vierkant zwart kastje. Ongeveer 15 bij 15 centimeter waar allemaal vacuumslangentjes op aangesloten zitten. Door een tweede persoon de motor uit laten zetten en dan zelf het kastje vasthouden en voelen of je die brom waarneemt. Is dat het geval zit dat daarin en om het eruit te krijgen moet je die vervangen. Maar na mijn weten geeft dat geen storing wanneer je er niks aan doet.

Klopt, daar komt het geluid uit. Wat is dat precies?
Morgen moet ik toch bij de garage zijn, kunnen ze daar meteen naar kijken....

Monteurtje

Forumguru
Dat is een vacuumregelklep. Die vacuumslangen gaan naar oa de turbo, egr klep, vacuumpotje bij het oliefilter en nog een paar dingen.

Bovenaan Onderaan