BT Carkit

MadDog2K

Actief lid
Met interesse heb ik het topic gelezen over een after-market Bluetooth carkit die je aan Maxidot kan koppelen : http://www.skodaforum.nl/board/showpost.php?p=26764&postcount=1

Hebben jullie al meer ervaringen te melden ?

Caller-ID is het enige dat niet werkt ? :)

Scheelt een hoop centjes als het werkt vergeleken met de BT carkit van Skoda. (met als voordeel dat je hem weer mee kan nemen naar andere auto)

Heeft iemand ook foto's 'in-action' ?

ad5000

Actief lid
Ik lees het nu ook voor het eerst, maar het topic is al een jaartje oud en de topicstarter heeft nooit meer gereageerd op vragen van anderen...

Toch heb ik zo mijn bedenkingen... hoe denk je dat het mogelijk is de info op je MaxiDot te krijgen zonder een fysieke verbinding tussen de carkit en je radio of navigatie?

Bij het originele systeem zit de kabel naar de MD aan de bluetoothmodule die op zijn beurt de data zichtbaar maakt. Met de getoonde adapterkabel wordt m.i. alleen de carkit van spanning voorzien.

Ik heb een kabeltje op mijn Nexus die mijn Nokia CK-7W bluetooth carkit met elkaar koppelt. Hierdoor loopt wel het geluid over de Nexus (dus geen mutebox meer nodig, dit doet de Nexus zelf) en zelfs het geluid van het gesprek en de geluidssterkte van de aanwijzingen tijdens het bellen is op de Nexus in te stellen.

Ik hou me aanbevolen als iemand meer informatie over dit topic heeft.

MadDog2K

Actief lid
Mja...

Daarom het topic ook :>

Want ik heb heel veel twijfel om de Skoda BT carkit te bestellen.
1) werkt het wel op mijn telefoon (Sony Ericsson K600i momenteel)
2) blijft het werken op een nieuwe telefoon
3) een houder is nogal moeilijk te vinden (wel K610i op cullman, maar dan moet je ook weer een bluetooth-insteek-module hebben ofzo ???)
4) moet af-fabriek een stream bestellen + de carkit, is 1090,- extra in de bijtelling

Als het 100% zou werken (met MaxiDOT dus), is die bijtelling geen bezwaar...maar ja, die zekerheid heb ik niet tenzij ik een dealer kan vinden die zo'n carkit in een demo-auto heeft zitten.

Verder ben ik verslaafd aan een houder ivm. SMS'en (ja, slecht he) maar met name het opladen.

MadDog2K

Actief lid
Iemand die weet hoe je een gesprek beantwoord, ophangt, volume gesprek aanpast, etc met de af-fabriek BT carkit _zonder_ multifunctioneel stuurwiel ?

SmurfForLife

Actief lid
Opnemen e.d kan je met de schakelaartjes van de boordcomputer doen.

In het begin moest ik er aan wennen, maar het is inmiddels blindelings te bedienen. Ook de menustructuur op de MaxiDot is zo een fluitje van een cent geworden.

Bakkertje

Forumguru
Ook ik was op zoek naar een carkit en had bijna een Nokia CK-7w gekocht. totdat we voor de kerst cadeaubonnen kregen en ik ging shoppen op de wenbonnen site. Daar stond een Mr Handsfree Easy Blue carkit voor aan de zonneklep. Niet echt de eerste oplossing waar ik aan gedacht had, maar ik dacht what the h.ll laten we het gewoon proberen. De carkit hangt inmiddels aan de zonneklep en ik ben echt overdonderd door de kwaliteit van het geluid en het gemak waarmee het werkt. Oke, het mooiste is natuurlijk om een echte ingebouwde carkit te hebben en dan het liefst met stuurwielbediening en integratie metde maxidot. Maar voor 49 euro kun je ook goed handsfree bellen. Hij werkt in ieder geval met mijn Nokia E70 en met een Samsung G600.

Enige echte nadelen in mijn beleving is het feit dat als je hem op wilt laden je een snoertje hebt lopen naar je zonneklep. (opladen gaat overigens heel snel en de accu gaat echt lang mee). En er hangt iets aan je zonneklep. Met magneten welliswaar, dus zo los te klikken en uit het zicht van de boevenbende te leggen.

Bovenaan Onderaan