Het blijft opvallend dat het Vagconcern steeds blijft rondschuiven met imago's voor de verschillende merken. Tot op heden heeft dat voor de korte termijn hier en daar goed uitgepakt, maar op de langere termijn breekt dit de aanwezige merkentrouw af, en dat kan ook betekenen dat huidige klanten weer naar een ander Vagmerk zouden moeten verkassen, maar dan ook makkelijker naar 'vreemde' merken overstappen.
Zo'n 25-30 jaar terug was bijv.Seat het budget merk, dat daarbij tegelijk veel beter aangekleed was dan verlijkbare VW modellen. Daarna is Seat voor het sportieve imago gegaan (wel meer betaalbaar dan de Audi sportiviteit) en is 'budget' naar Skoda verschoven. Nadat Seat weer 'sport-merk' af was, kwamen de emoties (mogelijk omdat de verkopen toch wel behoorlijk terugliepen en het merk op een gegeven moment op sterven na dood was), en nu moet het weer meer sportief en jeugdig worden. Ook met de andere Vagmerken zie je geen consistent beleid, terwijl ik dit zo neerzet, krijg ik langzamerhand een beeld van de directie van Vag: