Budgetmerk-PSA

van_der_P

Senior Member
De PSA groep (Peugeot, Citroën) denkt erover om ook een budgetmerk te maken onder de naam Talbot. Deze auto wordt samengesteld uit onderdelen van de chinese tak van PSA.
En moet een concurent zijn voor Dacia.
De auto zou in 2014 een feit kunnen zijn.

Aldus Autoweek.

RogerS

Forumguru
Het zou leuk zijn als ze dan ook weer een "budget" sportwagen maken zoals de Talbot Matra Murena....

Hetzer

Forumguru
Skoda werd overgenomen, niet opgericht door VW,
Ook zijn er vanaf het begin veel, veel specifieke Skoda onderdelen in andere VAG merken te vinden, en heeft Skoda als bedrijf veel eigen zeggenschap, iets wat bijvoorbeeld Dacia of Chevrolet (budget merk van GM) niet heeft

De nieuwe auto's zijn veel te duur geworden en zitten vol (overbodige) elektronica of andere zaken die niet zo heel erg belangrijk zijn. Daarmee stijgt de vraag naar goedkopere auto's en budgetmerken.

Talbot word ook niet overgenomen maar is eigendom van PSA.
BMW haalt ook weer een oud merk uit de kast, isetta (als je het zo schrijft)

corsaar

Senior Member
BMW maakte jaren geleden (25 jaar) een budget auto
een enorme kale stugge armoedige BMW. (18000 gulden)
serie 18 of zoiets precies weet ik het type niet meer.

van_der_P

Senior Member
Dan zou je ieder instappertje een budgetmodel kunnen noemen. En de instapper van een budgetmerk hoe noem je die dan ? ( nu worden er nieuwe woorden uitgevonden :D:D )
Een bugetmodel van BMW, ik zou het niet weten.

WebZa

Nieuw lid
PSA maakt in mijn ogen enkel budget-motoren.
De meeste PSA dieselmotoren hebben last van "zweet".
Na 100.000km beginnen PSA-motoren overal last van te hebben...

Een extra-low budget motor van PSA lijkt me dan helemaal niet goed...:icon_smile_dead:

Dit moet ik uit eigen ervaring toch echt ontkrachten. Peugeot diesels met ruim 5 ton op de klok zonder abnormaal onderhoud zijn echt geen uitzondering.

Trucker

Actief lid
Ik heb een peugeot 309 1.9 diesel gehad en dat was een heerlijke auto om in te rijden,weinig problemen gehad.De auto weggedaan bij 350.000 km [gekocht
met 180.000 km]

van_der_P

Senior Member
Wij hebben ook een Peugeot gehad een 306 sedan diesel. Goede motor maar trok nog geen pakje boter van de tafel. Zeker in vergelijking met de TDI van VAG. Een echte ouderwetse diesel met 70 pk. Dat blok (1905 cc) heeft men wel 14 jaar geproduceert.

Nee de 1905 oftewel de XUD9 was er een van de oude stempel toen gebruikte vag ook nog voornamelijk de 1600 en die was echt niet sneller, ooit in een Audi 80 1.6D gereden?
Dan was de Peugeot nog snel. Wel is die oude 1.9 echt een van de betrouwbaarste diesels die ik ken. Vag was echter eerder met de TDI techniek. De HDI van PSA vond ik wel het mooiste lopen, beter an de oude pompverstuivers.

Bovenaan Onderaan