Buitenafwerking zijkanten onderaan (beschermlaag)

cyberspunky78

Nieuw lid
Dag Allemaal,

Ik overweeg een nieuwe Octavia 3 Combi te kopen. Nu we bij de dealer even gaan kijken zijn valt me op dat de beschermlaag onderaan de auto (lijkt een sticker) minder goed is afgewerkt. Ik begrijp dat het normaal is dat de beschermlaag van die putjes heeft (maw bewust oneffen gemaakt). Wat me echter wel opvalt is de oneffen afwerking helemaal onderaan. Soms hangt daar een druppel aan, anderzijds lijkt de onderkant wat gekarteld. Ik heb de silver metallic gezien waarbij dit extra opvalt.

Hopelijk begrijpen jullie het beter met de foto.

Foto1a.jpg Foto2a.jpg Foto3a.jpg

Mijn vraag: waarom is dit zo afgewerkt en heeft elke Octacia (3de generatie dit probleem)? Ben ik de enige die dit vaststelt? In geen enkele recensie lees ik hierover een opmerking.

Bij andere merken (waaronder VW) zie ik dit niet.

Bedankt voor jullie reacties.

Groeten.

MaRco2

Forumguru
Ik ben gelijk even naar buiten gelopen.

Bij mij zit het er wel, maar lang niet zo erg als bij de zilveren. Dat deukje is om aangegeven dat daaronder het krikpunt zit.

Mogelijk extra steenslagbescherming bij ruigere wegen in het oosten?

Cordoba

Forumguru
Dat oneffen, dat was vroeger omdat daar tectyl op was gespoten om het roesten tegen te gaan, en eventueel lak over de bobbelige tectyllaag. Uit je foto's krijg ik het idee, dat de tectyllaag is gespoten, en er iets van een plaatje is gebruikt om de grens van de tectyl te bepalen, en vervolgens die tijdelijke afdekplaat tegen de natte/zachte tectyl is gekomen.

Ik gok erop dat dit exemplarisch is, maar als er een slechte afstelling van een robot in het proces zit, zou die zo maar, veel vaker voor kunnen komen.

Wesly

Senior Member
[quote="Cordoba, post: 309704, member: 4782"als er een slechte afstelling van een robot in het proces zit, zou die zo maar, veel vaker voor kunnen komen.[/quote]

Misschien dus niet meer na de vakantiesluiting, dan word er onderhoud gedaan aan de machines :) :)

Joske

Forumguru
op mijn O2 platin grey is deze beschermlaag ook aanwezig, maar het reliëf is bijlange niet zo grof aanwezig als bij jouw foto's.. ziet er echt niet uit op deze manier. Bij mij is het subtiel aanwezig en dat vind ik goed zo :)

bonyuri

Actief lid
Dit viel me ook op bij een auto in de showroom bij de dealer waar ik geweest ben.
Was wel een tijdje geleden, dus misschien een van de eerste (demo) auto's?

Hopelijk is dit nu niet meer zo erg, want het ziet er echt niet uit...

leonpard

Actief lid
Dag Allemaal,

Ik overweeg een nieuwe Octavia 3 Combi te kopen. Nu we bij de dealer even gaan kijken zijn valt me op dat de beschermlaag onderaan de auto (lijkt een sticker) minder goed is afgewerkt. Ik begrijp dat het normaal is dat de beschermlaag van die putjes heeft (maw bewust oneffen gemaakt). Wat me echter wel opvalt is de oneffen afwerking helemaal onderaan. Soms hangt daar een druppel aan, anderzijds lijkt de onderkant wat gekarteld. Ik heb de silver metallic gezien waarbij dit extra opvalt.

Hopelijk begrijpen jullie het beter met de foto.

Bekijk bijlage 19745 Bekijk bijlage 19746 Bekijk bijlage 19747

Mijn vraag: waarom is dit zo afgewerkt en heeft elke Octacia (3de generatie dit probleem)? Ben ik de enige die dit vaststelt? In geen enkele recensie lees ik hierover een opmerking.

Bij andere merken (waaronder VW) zie ik dit niet.

Bedankt voor jullie reacties.

Groeten.

In dit filmpje kun je zien hoe deze coating wordt aangebracht bij een OII (start bij 5:25)

flatron

Actief lid
Ons viel dit ook op in de showroom. Was ook één van de eerste exemplaren in brilliant silver met.

Wesly

Senior Member
In het filmpje vanaf minuut 7:05 word deze laag opgespoten. Waarschijnlijk word het stukje afplaktape er niet veel later afgetrokken.

cyberspunky78

Nieuw lid
Alvast bedankt allemaal voor de vele reacties. Ik hoop dat we met deze thread een beter beeld krijgen van dit (al dan niet beperkt) probleem.

Hopelijk blijven reacties binnenkomen nu dat dit model volop in de showrooms en in omloop is.

Bovenaan Onderaan