Buitenspiegels tegelijk verstelbaar???

Hallo allemaal,

Of ik heb een nieuwe feature ontdekt of het is een bug:

Wanneer ik (op mijn Octavia RS combi tfsi) mijn linkerbuitenspiegel stel (dus de draaiknop op L) dan gaat ook de rechter-buitenspiegel mee. Deze gaat ook in dezelfde richting mee. Stel ik de spiegel; meer 'naar buiten' dan gaat de rechter meer 'naar binnen' Stel ik de spiegelverstelknop op de rechterbuitenspiegel in dan draait alleen de rechter. Ik krijg zo op de duur wel de goede instelling maar handig is het niet.

iemand dit ooit gehad?

Octavia_II

Actief lid
Hoi Kuwerti,

en het antwoord is: feature ;)

Indien je dit niet fijn vind kan de dealer (of iedereen met CAN compatible VAG-COM software) dit aanpassen zodat ze weer afzonderlijk werken.

Ps. persoonlijk vind ik het wel fijn, want als de vriendin rijdt (tja ze heeft meebetaald, dus ze wil/moet ook rijden ;-( dan hoeft ze alleen de linker spiegel in te stellen en de rechter staat dan automatisch goed!

Groetjes,

Charlie

wow, dit antwoord had ik niet verwacht. Ik heb de skoda al 3 weken (en 5500 kilometer mee gereden :-) ) en het viel mij vandaag pas op :-)

In het boekje heb ik er ook niets over gelezen. Weet je heel zeker dat het een feature is?

Stel ik de spiegel; meer 'naar buiten' dan gaat de rechter meer 'naar binnen'. Stel ik de spiegelverstelknop op de rechterbuitenspiegel in dan draait alleen de rechter. Ik krijg zo op de duur wel de goede instelling maar handig is het niet.

Dat lijkt me niet de bedoeling van de parallelschakeling van de spiegels op de L-stand! Als je de linker naar buiten draait, moet de rechter ook naar buiten draaien, en niet zoals hier gemeld wordt, naar binnen. Ik houd het dus op een bug - waarvoor vast wel een oplossing bestaat, maar die ken ik niet. De dealer wel, mag ik hopen voor jou, want dit is inderdaad niet echt handig.

Is géén bug!

Je kunt dit - indien aanwezig - via het MAXIDOT instellen.

Zelf vind ik het een onhandige optie en bedien mijn buitenspiegels dus afzonderlijk van elkaar door aan het verstelknopje te draaien. Of beter gezegd: Ik heb de spiegels éénmalig zo ingesteld want als ze eenmaal goed staan.......................

Ik ga vanmiddag maar eens even met de maxidot aan de slag. Weet je toevallig ook hoe de instelling heet??
De handleiding van de maxidot is nml erg summier.

SkodaMan

Actief lid
Als je eerst de linker spiegel versteld en dan de rechter heb je nooit problemen. :xyxthumbs: Het is juist wel handig. Als er iemand anders in de auto zit die wat korter is hoeft hij of zij in de links-stand alleen de hoogte te verstellen en gaan dus spiegels mee.

Als je eerst de linker spiegel versteld en dan de rechter heb je nooit problemen. :xyxthumbs: Het is juist wel handig. Als er iemand anders in de auto zit die wat korter is hoeft hij of zij in de links-stand alleen de hoogte te verstellen en gaan dus spiegels mee.

Akkoord, maar de omschrijving van het probleem was anders:

Deze gaat ook in dezelfde richting mee. Stel ik de spiegel; meer 'naar buiten' dan gaat de rechter meer 'naar binnen'

Toch niet handig als de rechter naar binnen draait als je hem naar buiten wilt hebben?

SkodaMan

Actief lid
Akkoord, maar de omschrijving van het probleem was anders:

Toch niet handig als de rechter naar binnen draait als je hem naar buiten wilt hebben?

Bij het knopje staat een L en een R wat volgens mij staat voor Links en Rechts en niet voor Binnen en Buiten.:D
Kuwerti heeft deze interpretatie zelf bedacht, niet Skoda.

Bij het knopje staat een L en een R wat volgens mij staat voor Links en Rechts en niet voor Binnen en Buiten.:D
Kuwerti heeft deze interpretatie zelf bedacht, niet Skoda.

@SKODAMAN: Waar beweer ik dat dan?

maar effe weer terug: sorry, jullie hebben gelijk. Als de knop op L staat en ik doe de spiegel naar buiten dan gaan ze ALLE BEI naar buiten. Zet ik hem op de stand R dan gaat alleen rechts mee.

Bedankt voor alle info.

Bovenaan Onderaan