Buitenspiegels verstellen

Rolle

Senior Member
Ik meen dit reeds ergens eerder gelezen te hebben maar vind het niet direct terug.

Deze week merkte ik op dat bij het verstellen van de linkerbuitenspiegel de rechter spiegel mee volgde. (vind ik wel handig)

Indien je elektrisch verstelbare zetels hebt en je zet de wagen in achteruit gaan de buitenspiegels automatisch naar beneden kantelen.

Kan dit eventueel via de VAG-com ook ingeschakeld worden als er geen elektrische bediening van de zetels is? Het lijkt me dat alles aanwezig is en enkel de verschillende impulsen samen gezet moeten worden.

Wellicht kunnen Nomad of Octavia II hier enige duidelijkheid in verschaffen, of nog eens wat ontdekkingstochten in de VAG.com plannen?

tlpeter

Actief lid
Je bedoeld dat als je met de hand je stoel versteld (dus deze is niet electrisch) dat dan je spiegels mee gaan ?

Ik weet wel 100% zeker dat dit niet kan omdat er dus geen electrische koppeling is om dit te doen

Octavia_II

Actief lid
Ik meen dit reeds ergens eerder gelezen te hebben maar vind het niet direct terug.

Deze week merkte ik op dat bij het verstellen van de linkerbuitenspiegel de rechter spiegel mee volgde. (vind ik wel handig)

Indien je elektrisch verstelbare zetels hebt en je zet de wagen in achteruit gaan de buitenspiegels automatisch naar beneden kantelen.

Kan dit eventueel via de VAG-com ook ingeschakeld worden als er geen elektrische bediening van de zetels is? Het lijkt me dat alles aanwezig is en enkel de verschillende impulsen samen gezet moeten worden.

Wellicht kunnen Nomad of Octavia II hier enige duidelijkheid in verschaffen, of nog eens wat ontdekkingstochten in de VAG.com plannen?
Hoi Rolle,

buitenspiegels kunnen alleen automatisch naar beneden kantelen (bij het inschakelen van de achteruit) indien je "electrische" stoelen hebt (zeker weten!).

Precies de reden weet ik niet (zal wel te maken hebben met het feit dat de positie(s) van de spiegel ergens opgeslagen moet worden, en dit zal dan wel in de electrische-stoel-ecu gebeuren (zal een kijken of ik meer kan vinden of misschien dat Nomad nog iets meer weet?)

Ps. de koppeling dat de rechter spiegel tegelijk met de linker mee gaat is met VAG-Com los te koppelen.

Groet,

Charlie

Rolle

Senior Member
Hoi Rolle,

buitenspiegels kunnen alleen automatisch naar beneden kantelen (bij het inschakelen van de achteruit) indien je "electrische" stoelen hebt (zeker weten!).

Precies de reden weet ik niet (zal wel te maken hebben met het feit dat de positie(s) van de spiegel ergens opgeslagen moet worden, en dit zal dan wel in de electrische-stoel-ecu gebeuren (zal een kijken of ik meer kan vinden of misschien dat Nomad nog iets meer weet?)

Ps. de koppeling dat de rechter spiegel tegelijk met de linker mee gaat is met VAG-Com los te koppelen.

Groet,

Charlie

Spijtig maar klinkt logisch dat de positie van de spiegels ergens bewaard moet blijven, zover had ik nog niet gedacht.

Koppeling links en rechts samen vind ik eigenlijk niet storend, ben er eigenlijk ook puur toevallig achter gekomen (moest ergens smal parkeren naast een drempel) en selecteerde de linker spiegel om hem naar beneden te draaien terwijl ik naar de rechterspiegel keek en deze bewoog ook. was pas nadien dat mijn euro viel.

Octavia_II

Actief lid
Koppeling links en rechts samen vind ik eigenlijk niet storend.....

Sterker nog, is zeer handig als met je meerdere mensen in dezelfde auto rijdt, hoef je alleen de linker spiegel in te stellen en de rechter staat dan automatisch ook goed! :xyxthumbs:

Groet,

Charlie

Michel

Forumguru

Of via het menu in het Maxi-dot scherm. In mijn Octavia kan ik het in ieder geval installen, maar de koppeling tussen de linker en rechter spiegel bevalt me wel. Dit had mijn eerste Fabia ook.

Octavia_II

Actief lid
Of via het menu in het Maxi-dot scherm. In mijn Octavia kan ik het in ieder geval installen, maar de koppeling tussen de linker en rechter spiegel bevalt me wel. Dit had mijn eerste Fabia ook.

tja.....daar is mijn Octavia te "oud" voor, ik heb deze optie niet in mijn Maxi-dot menu. :( (Niet zo erg hoor, want verander deze toch nooit :winkie:, koppeling bevalt mij ook prima!)

groet,

Charlie

In de boordcomputer is dit gewoon aan en uit te zetten.
Kijk even bij comfortsettings o.i.d.
Kun je het zetten op alleen of zo dat wanneer je je linkse spiegel verzet de rechtse lekker meegaat.

Rolle

Senior Member
@ EdRaT: dat was niet de vraag, ik vind het net handig (en ontdekte het eigenlijk per vergissing) dat de linker en rechter spiegel samen versteld worden.

Ik zou het tof gevonden hebben moest de rechterspiegel automatisch naar beneden kantelen bij het inschakelen van de achteruit, en dit kan blijkbaar wanneer de zetels elektrisch verstelbaar zijn. toch beter die optie genomen dan

Bovenaan Onderaan