Buitenspiegelverwarming Kodiaq sportline

Berik

Nieuw lid
Goedendag,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring qua werking van de buitenspiegelverwarming van de Kodiaq II.
Wij vinden de werking hiervan slecht. De dealer heeft gemeten dat de verwarming wel werkt en ook een test gedaan met hun demomodel welke hetzelfde resultaat zal geven als de foto hieronder. Dit is na 10 km van af start van onze Kodiaq.
De verwarming zal slechts ontwasseming zijn en zal niet de druppels verdampen. Het regende niet.
Wij hebben sinds eind november de new Kodiaq Sportline Business 1,5 TSI m-HEV 110 kW (150 PK).

Hiervoor hadden wij een Karoq Sportline Business 1,5 TSI 110 kW (150 PK), modeljaar 2021.
Hiervan werkte de verwarming vele malen beter.

Daarom zijn wij zeer benieuwd naar jullie ervaring omdat volgens ons de werking niet goed is en volgens de dealer min of meer wel.

Alvast bedankt voor de reacties.

02 - 10 km.png

ertromp

Forumguru
De achterruit verwarming hoeft niet aan te staan voor de spiegelverwarming. Helaas is de verwarming in de spiegel niet krachtig genoeg om hele druppels snel te doen verdwijnen. Zie het ook bij mijn Leon dat condens echt wel snel verdwijnt maar druppels duren langer. En dat zonder ingeschakelde achterruit verwarming. Mijn ervaring is dat condens echt al in de eerste 10 minuten verdwenen is.

Berik

Nieuw lid
De verwarming schakel je toch in met het knopje in de deur van de bestuurder en niet met de achterruitverwarming?
Dit werkte ook onafhankelijk van elkaar op de Karoq.

Bijlagen

• 05 - spiegelknop verwarming.jpg
    05 - spiegelknop verwarming.jpg
    111,7 KB · Weergaven: 8
  • Leuk
Waarderingen: Fpb

MikeyMan

Senior Member
De buitenspiegel verwarming wordt ook zonder achterruitverwarming als verbruiker weergegeven. Of ie heter wordt met zou te meten moeten zijn. If misschien is het af te leiden aan het balkje van de verbruikers.

MikeyMan

Senior Member
Het zit in het scherm met de resterende kilometers. Daar wordt vermeld hoeveel je nog kunt winnen door zaken uit te zetten. Vooral verwarming ;)

MikeyMan

Senior Member
Net geprobeerd. Alleen in de stand verwarmen wordt er verbruik gemeld. Dit stijgt niet als de achterruit verwarming ook aan staat.

Overigens wel irritant dat in de verwarmings stand de rechter spiegel niet dipt...

Bovenaan Onderaan