buitentemperatuurmeter

Gisteren werd het ineens erg koud in de auto. Een blik op de buitentemeperatuurmeter leerde mij dat het buiten 31 graden was. De climatronic reageerde daar kennelijk op. Enige probleem is dat het hoogstens 19 graden was. Iemand eerder iets dergelijks ervaren? Waar zit de sensor eigenlijk?

vdijk

Lid
waarschijnlijk heeft je auto in de zon gestaan ??
Dit wil de temperatuur wel eens hoger aangeven dan het inwerkelijkheid is. Normaal gesproken gaat de CC dan even vol blazen, maar duurt het dan niet lang, een andere verklaring heb ik niet.

purk

Senior Member
sensor zit linksvoor aand e onderkant van je bumper achter een rooster, ( waarschijnlijk )

TL@

Forumguru
Heb ik gehad met de Astra. Die dacht altijd dat het -38° was buiten, terwijl het eigenlijk 25-30° was. Dat was dus de eerste dag dat ik met de Astra reed.
Ik naar de garage waar me doodleuk werd verteld dat ze de sensor waren vergeten te plaatsen in de fabriek, de kabels lagen er wel. Was dus een werkje van 20 minuten. Geeft direct een leuke eerste indruk van je wagen :disc:

EdK

Forumguru
Geeft direct een leuke eerste indruk van je wagen :disc:

Tja wie werkt maakt wel eens fouten !!
Maar dat was zoals je zei een Opul en dat zegt genoeg !
Zal bij Skoda niet voorkomen, toch ???????? niet dan ??

waarschijnlijk heeft je auto in de zon gestaan ??
Dit wil de temperatuur wel eens hoger aangeven dan het inwerkelijkheid is. Normaal gesproken gaat de CC dan even vol blazen, maar duurt het dan niet lang, een andere verklaring heb ik niet.

Ik stond in de file en het was bewolkt met heel veel wind. Kort daarvoor was het probleem nog niet aan de orde. Vandaag merkte ik weer dat de temperatuur geleidelijk oploopt. Ik vermoed dat er ergens een hittebron zit die de sensor beinvloed.

Bovenaan Onderaan