Buitentemperatuurmeting doet vreemd

sels

Donateur
Hallo allemaal,
Ik heb een raar dingetje met mijn octavia II (2008). De buitentemperatuur die wordt weergegeven in Maxidot en op de stream klopt niet. Vaak wordt -13 aangeven, of -10. Soms klopt het wel, en dan zie ik hem opeens teruglopen, in 2 minuten naar -11 of zo.
Vandaag heeft de garage (was er voor de bandenwissel) naar gekeken, sensor uitgebouwd, schoongemaakt en weer teruggezet. Op de terugweg leek het weer goed, 5 gr. Maar net was het weer -12.5. Op zich is het niet zo erg, maar blijkbaar bepaalt de airco aan de hand van deze temperatuurmeting of hij ingeschakeld mag worden of niet. Geen airco dus, en dat is toch wel nuttig bij beslagen ruiten.
Bij de garage klinkt het allemaal niet bekend, ze zouden moeten gaan zoeken in bedrading, software e.d.
Heeft iemand dit ook bij de hand gehad of een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Hallo, is hier ooit een oplossing voor gevonden ???
Ik heb hetzelfde probleem.
Kan iemand mij misschien zo even zeggen waar de sensor zit, dan vervang ik hem zelf wel even.
Ocatvia RS TDI combi van 2008.

sels

Donateur
Sorry, had ik indertijd moeten melden. De sensor was niet kapot, het bleek een kabelbreuk. Ze (Kreijne) hebben het opgelost door een bypass te maken zodat niet de hele kabelboom vervangen hoefde te worden. Sindsdien doet alles het weer zoals het hoort.

Joske

Forumguru
Hallo, is hier ooit een oplossing voor gevonden ???
Ik heb hetzelfde probleem.
Kan iemand mij misschien zo even zeggen waar de sensor zit, dan vervang ik hem zelf wel even.
Ocatvia RS TDI combi van 2008.
8Z0820535

16 euro bij de dealer.

achter het onderste rooster van de voorbumper links

Normalement moet bij een RS de voorbumper er af om deze te kunnen vervangen... Maar mss lukt het wel gewoon langs onderen ;)

Bovenaan Onderaan