Buitentemperatuursensor

Met deze koude dagen achter de rug heb ik gemerkt dat mijn auto de temperatuur niet juist aangeeft.
hij geeft 1,5 tot 2 graden te hoog aan.
wie weet of dit in te stellen is? en hoe?
:santa:

Met deze koude dagen achter de rug heb ik gemerkt dat mijn auto de temperatuur niet juist aangeeft.
hij geeft 1,5 tot 2 graden te hoog aan.
wie weet of dit in te stellen is? en hoe?
:santa:

Controleer op correcte montage, links in het rooster naast de mistlamp, verder geen instelling mogelijk.
Maar waar refereer je de afwijking mee dan....

octofreak

Actief lid
Controleer op correcte montage, links in het rooster naast de mistlamp, verder geen instelling mogelijk.
Maar waar refereer je de afwijking mee dan....

Met de temperatuur die op gebouwen staan langs de weg?

Realiseer je dat de temperatuur vlak boven het asfalt net even anders is. En ik zou dat graag zo houden dat het zo wordt gemeten om te weten of mijn banden over mogelijke bevroren \geijzelde weg rijden of juist niet.

Ik let altijd op de temperatuur en de luchtdruk. dit doe ik van uit huis ik heb daar goede meters voor. dat beschouw ik als goed. de auto wijkt dan af. bv. thuis nu 4 gr. auto nu 5.5 gr.
Ik heb deze auto nu 2 maanden (splinternieuw) en vanaf het begin stoor ik me hieraan. mijn vorige auto, een Peugeot 307sw gaf het wel juist aan.

Heeft misschien met de vind te maken, die meer of minder op de auto waait.
Een leuke hond trouwens.

Ik let altijd op de temperatuur en de luchtdruk. dit doe ik van uit huis ik heb daar goede meters voor. dat beschouw ik als goed. de auto wijkt dan af. bv. thuis nu 4 gr. auto nu 5.5 gr.
Ik heb deze auto nu 2 maanden (splinternieuw) en vanaf het begin stoor ik me hieraan. mijn vorige auto, een Peugeot 307sw gaf het wel juist aan.

De afgelopen koude periode is het veelal ter sprake gekomen, de lage temperatuur en alle skoda's vw's en seat's gaven in mijn omgeving allemaal de zelfde temperatuur aan (1/2 graden buiten beschouwing gelaten)
Het is geen geijkt meetsysteem dus een afwijking van 1 á 1.5 graad t.o.v. een ander meetmiddel, waar maak je je druk om.

Ja sorry, TopSport. Ik kan me daar dus wel druk om maken. nooem het maar een tik, mij een biet, ik ben zo.
Die hond is mijn Beagle hij heet Hunter, onze topper.
Dus dit probleem is ook niet in te regelen op de computer in de garage/bij de dealer???

Ja sorry, TopSport. Ik kan me daar dus wel druk om maken. nooem het maar een tik, mij een biet, ik ben zo.
Die hond is mijn Beagle hij heet Hunter, onze topper.
Dus dit probleem is ook niet in te regelen op de computer in de garage/bij de dealer???

Tenzij iemand anders daar een ander idee over heeft......voor zover ik weet is dit niet in te regelen.
Laat ze eens een andere sensor proberen = 3 minuten werk, en kijk of de zg afwijking dan nog steeds bestaat.

Bovenaan Onderaan