Bultje onder de lak

NielsW

Lid
Hey mensen,

Ik heb sinds kort een klein buljte onder mijn lak op het dak.
Kan dit kwaad en zou ik hiermee terug moeten naar de dealer?

Ronnie

Forumguru
Gewoon mee teruggaan, je hebt garantie.
Wanneer het vochtinsluiting is krijg er later problemen mee.

cvegreen

Forumguru
Ik zou het ook zo niet laten hoor , je weet maar nooit later . Zelfs al hou je je wagen niet lang , de volgende koper van u wagen zou er misschien wel kunnen over vallen en dan zit je met de gebakken peren en als je garantie dan al voorbij is , dan sta je daar he , mag je het uit eigen zak gaan betalen .

bluskabouter

Forumguru
het is bekend dat in de gootjes voor en achter aan op het dak scheurtjes kunnen komen in de kit.
dit is bij pon bekend, waar heb je precies de bult onder de lak zitten?
kan ik bij mij ook even kijken of ik dit ook heb.

b.v.d.

NielsW

Lid
Het "bultje" zit ongeveer 10cm van de voorruit vandaan in het midden op het dak.
Het is niet heel groot maar wel te zien aangezien de rest van het dak vlak is.

@nielsw

ik heb dit ook eens gehad bij een fiat punto,daar was het bobbeltje geheel hard en volledig in de lak te liggen, leek wel op een uitgezakte regendruppel.
verder heb ik er niets aan laten doen, want het viel niet zo op.
vaak wordt een spuitpartij om het weg te werken, een groter probleem.
ik ben wel benieuwd wat het bij jou is.

@bluskabouter

is er voor die scheurtjes inmiddels al een aanpassing af fabriek, of wat doen ze hiermee?

Hetzer

Forumguru
persoonlijk dacht ik dat het scheurtjes probleem alleen voorkwam bij de pre-facelift

bluskabouter

Forumguru
het was zichtbaar bij mijn vorige auto, de fabia II bouwjaar 04-2008.
dit is door de dealer/spuiter gefixt door de kit die in de lasnaad zit te vervangen en het dak geheel over te spuiten.
blijkt een lastige en tijdrovende klus te zijn, was de auto twee weken kwijt.
ben nu in het bezit van een fabia II combi van 01-2010,bouwjaar 2009, tot op heden is het me nog niet opgevallen dat er {haar} scheurtjes zijn ontstaan.
houd hetwel goed in de gaten.
ik weet niet hoe het zit bij overige forumleden, of dat er een modificatie is doorgevoerd naar aanleiding van de eerste klachten. iemand hierop een aantwoord?

dit ter info:

m.v.g.

eddy

@kluskabouter

is hier een gerelateerd topic van?

@nielsw

is het je pas sinds kort opgevallen, of zit het er ook echt sinds kort?
is het bij jou dan een soort van luchtbel?
als dit zo is, dan zou ik sowieso terug gaan naar de dealer.

kornee

Nieuw lid
Het "bultje" zit ongeveer 10cm van de voorruit vandaan in het midden op het dak.
Het is niet heel groot maar wel te zien aangezien de rest van het dak vlak is.

Ik heb in een ver verleden ook eens zoiets gehad. Dit bleek achteraf een draad van de binnenverlichting te zijn die bloot lag en tegen het dak aan kwam. Dit is misschien al wel 20 jaargeleden en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit bij moderne auto's nog mogelijk is, maar wou het toch even melden. Als dit namelijk het geval is, zal het in een later stadium namelijk een grotere plek worden en gaan roesten.

@nielsw,

ben je er nog mee verder gegaan?

@bluskabouter,

om nog even terug te komen op de "scheurtjes in de lak, kitnaden op het dak".
is PON hier nou werkelijk mee bezig, of mag de klant afwachten totdat het ook hem overkomt.
je lakgarantie zou dan maar net afgelopen zijn...
de nieuwe VW polo heeft dit zelfde systeem volgens mij, alleen hoor en zie ik niemand hierover klagen.(heeft iemand ook nog een polo?)
ik heb inmiddels een mail naar PON gestuurd hierover, met de vraag of er een gemodificeerde werkwijze is.
als ik het zo bekijk, krijgt volgens mij iedere fabia 2 rijder er vroeg of laat mee te maken.
op het duitse skodaforum is dit ook al een bekent probleem,en staan er foto's waarbij je zelfs op het uiteinde van de kitnaat de kleur van de kit erdoor heen ziet komen.
er zit amper lak op.
sorry, ik ga teveel offtopic..... maar dit houd me echt bezig.

bluskabouter

Forumguru
jeffrey76;

ik heb verder geen idee, aangezien ik de auto heb ingeruild net voor de garantie was afgelopen.
mede door diverse andere problemen.{ zie mijn post e.d.}
misschien dat monteurtje of iemand anders je een antwoord hierop kan geven.
i.d.d. is het een feit dat ik op mijn fabia combi van 2010 bij elke wasbeurt toch een blik werp op de lasnaden van het dak.
sorry dat ik geen passend antwoord op je vraag kan geven, ben zelf ook wel benieuwd wat PON hiermee doet.

eddy

NielsW

Lid
Ik wil hier binnenkort mee terug gaan, ben gisteren van vakantie terug gekomen dus helaas nog niet aan toe gekomen.

nog even terug komende op het "scheurtjes in de lak,dak fabia 2".
nadat pon mij terug verwees naar de dealer, het antwoord dat ik van de dealer kreeg....

Geachte Heer,

Sporadisch is het inderdaad voorgekomen dat er scheurtjes optreden in de daknaad.
Hiervan zijn echter kwaliteitsmeldingen naar de fabriek gemaakt, bovendien betreft het hier auto`s van voor de facelift.
Uiteraard kan ik u nooit de garantie geven dat het nooit meer zal voorkomen, uit ervaring weet ik echter dat de fabriek het fabricageproces zeer snel aanpast bij veelvuldige meldingen.
Lakproblemen met Skoda`s komen te alle tijde bij de fabriek terecht als kwaliteitsmelding, ik verwacht dan ook geen problemen meer met de Fabia facelift.

Ik ben ervan overtuigd dat u met deze auto een goede keuze heeft gemaakt om jarenlang zorgeloos rijplezier aan te beleven.
Mocht er toch onverhoopt iets mis zijn, dan zullen wij dit altijd correct voor u oplossen.

Met vriendelijke groet,

echter het verhaal van "voor de facelift"????(die hadden toch de zwart rubberen naad?)Fabia 1.
of bedoeld hij,de facelift van voor 2010?
maar oke, ik ken mijn dealer eigenlijk nog niet, en hoop alleen maar op dat ie gelijk heeft.
wel netjes dat er gereageerd is, ook dat gaat wel eens anders.

Hetzer

Forumguru
Voor de F-2 pre-facelift is dus modeljaar 2010 en jonger, ik had al eerder gegeven dat het schuren van de lak alleen voor kwam, dus dat verhaal klopt wel aardig, ik zou me er dan ook geen zorgen over maken.

ik weet alleen niet of modeljaar 2010 nou net wel of net niet gefacelift is.
er zit wat verschil in de grille en de mistlampen heb ik mij laten vertellen.
ik hoop in ieder geval,dat het opgelost is.

Hetzer

Forumguru
modeljaar 2011, is geproduceerd en afgeleverd na mei 2010, inderdaad het meest opvallende is de neus, (gril, koplampen , mistlampen),

11v4mzo.jpg

maar er zijn onderhuids, motoren , elektronica e.d wel wat verschillen.
Zo ook moeten de problemen van de kleine scheurtjes dus over zijn bij de Facelift (bovenste foto dus!)

gaan

Nieuw lid
Even een topic ophoog halen ,ik heb naar een fabia2 zitten kijken om evt te kopen, waar dit ook het geval was(barstje in de kitnaden op het dak) vandaar dat ik nu hier ben ,hoe is dit opgelost destijds ,zal nu na 4,5 jaar wel niks meer kunnen verhalen ,maar ben wel benieuwd??

nog even terug komende op het "scheurtjes in de lak,dak fabia 2".
nadat pon mij terug verwees naar de dealer, het antwoord dat ik van de dealer kreeg....

Geachte Heer,

Sporadisch is het inderdaad voorgekomen dat er scheurtjes optreden in de daknaad.
Hiervan zijn echter kwaliteitsmeldingen naar de fabriek gemaakt, bovendien betreft het hier auto`s van voor de facelift.
Uiteraard kan ik u nooit de garantie geven dat het nooit meer zal voorkomen, uit ervaring weet ik echter dat de fabriek het fabricageproces zeer snel aanpast bij veelvuldige meldingen.
Lakproblemen met Skoda`s komen te alle tijde bij de fabriek terecht als kwaliteitsmelding, ik verwacht dan ook geen problemen meer met de Fabia facelift.

Ik ben ervan overtuigd dat u met deze auto een goede keuze heeft gemaakt om jarenlang zorgeloos rijplezier aan te beleven.
Mocht er toch onverhoopt iets mis zijn, dan zullen wij dit altijd correct voor u oplossen.

Met vriendelijke groet,

echter het verhaal van "voor de facelift"????(die hadden toch de zwart rubberen naad?)Fabia 1.
of bedoeld hij,de facelift van voor 2010?
maar oke, ik ken mijn dealer eigenlijk nog niet, en hoop alleen maar op dat ie gelijk heeft.
wel netjes dat er gereageerd is, ook dat gaat wel eens anders.

Bovenaan Onderaan