Bumberstrip

Eduardo

Forumguru
op de achterbumper vd FabiaII combi van mijn lief zit een beschermingsstrip. (Zie foto)
Deze strip zit sinds kort aan 1kant wat los.
Met een zaklantaarn eronder geschenen, maar kan niet zo 123 ontdekken hoe de strip vast zit.

Mijn vraag:
Wie weet hoe die strip vast zit ??

1e posting was met Ipad, nu met pc de foto goed geplaatst...

Bijlagen

• bumperstrip.jpg
    bumperstrip.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Ik weet al wat er aan de hand is: Je auto hangt op zijn kop, doordat de zwaartekracht nu de andere kant op werkt is de strip los gaan zitten! :maakmegek:

(Maar even alle gekheid op een stokje: Die strip zit (of zat) waarschijnlijk gewoon gelijmd. Kwestie van loshalen, netjes schoonmaken + ontvetten en daarna opnieuw lijmen denk ik...)

Eduardo

Forumguru
Vreemde zaak: een goede foto aangeleverd, wordt op z'n kop geplaatst.
Gebeurt dat wel vaker ??

1e posting was met Ipad, nu met pc de foto goed geplaatst...

Laatst bewerkt:

DannyG

Forumguru
Ik kan dit inderdaad bevestigen. Ik heb mijn bumper- en deurbescherming zelf geplaatst. Deze worden door twee parallel geplaatste (overlangs) dubbelzijdige kleefstrips vast gekleefd.

Je kan de volledige bescherming eraf halen maar als je er niets mee in zit, zou je ook een klein dotje TEC-7 of siliconenkit een centimeter of wat onder het los hangende deel spuiten en dan goed aandrukken en voor een tijdje aanklemmen met behulp van iets zwaars of zo.

andrehj

Forumguru
Siliconenkit schijnt niet goed te zijn voor autolak. Ik zou voor dit klusje autoruitenkit gebruiken. Dat heb ik ook gebruikt om mijn loslatende dakstrips degelijk vast te zetten.
Mocht je in de regio Arnhem wonen: Van mijn klus een paar maanden geleden heb ik nog 3/4 tube kit liggen (zonder kwaliteitsgaranties trouwens).

Bovenaan Onderaan