Bury CC9060 A2DP werkt niet

MinT

Lid
Zijn er hier mensen die een Bury CC9060 hebben die a2dp gebruiken ?
Ik krijg wel dat de Bury koppelt met (al) 3 telefoons en ook het a2dp regel is aangevinkt.
Ik kan muziek spelen/pauzeren etc. kiezen met de Bury maar krijg het geluid niet te horen :(

Toestellen : simpele Nokia met mp3 functionaliteit, iPhone 3GS en MDA Vario.

NB: Voice commando's en de 'gewone' carkit zaken doen het wel...

Rallye

Forumguru
Heb je een kabel laten leggen naar de AUX-ingang van de radio? Dat moet namelijk.
Zie pagina 8 van de "Bedienungsanleitung"

En http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/viewtopic.php?p=86130, al hebben ze hem bij mij gewoon bij het inbouwen van de carkit naar de armsteun (waar de AUX-ingang van mijn Stream zit) gelegd. Kostte niets extra.

In mijn geval was een kabeltje met aan beide zijden een 3,5mm minijack genoeg...

Overigens viel de A2DP bij mijn SonyEricsson K850i zeer regelmatig uit. Verder bevalt de carkit uitstekend.

MinT

Lid
Inmiddels denk ik bijna zeker te weten dat de 3.5m jack niet aangesloten is van de breakbox naar de aux van de Skoda.

Wat ik moet zien op te lossen is :
- aux kabeltje van de armsteun naar die breakbox van de Bury CC9060.
- het liefst zonder dat het zichtbaar wordt.

Weet/heeft iemand een zoekplek voor de Skoda Superb MY2010 of ik het zelf kan dien of is iemand bereid om me hierbij te helpen ?

MinT

Lid
die zoek ik niet.. ik zoek de breakbox van de Bury CC9060..
ik heb hem buiten de dashboard gezocht (de originele bluetooth zou rechtsonder de berijderstoel moeten zijn)

Dus ik vrees dat ie bijv. achter de radio in de dashboard zit.
Daar zoek ik informatie over of over hoe een bury in het algemeen in een Skoda Superb MY2010 wordt ingebouwd...

Ronnie

Forumguru
Meestal wordt dit soort zaken verstouwt boven het dashboardkastje rechts.....
Aan de onderkant van het kastje(in de voetenruimte) de afdekplaat loshalen(zijn clips) dan kom je hem wss al wel tegen.

MinT

Lid
volgende zit in de auto :
-1- MDI met USB
-2- AUX in 3.5mm jack (standaard met Radio Swing zeg maar)
-3- Bury CC9060 met A2DP

Waar ik van baal is dat er nog steeds geen garages bestaan waar ze snappen wat ze verkopen. Anno 2010 zou je je moeten doodschamen vind ik.

Nu werkt de carkit altijd - die "verstoort" de huidige audio en je hoort het telefoongesprek. Dit kan via een mute-box maar ook via een relais-constructie waarbij de speakers worden ontkoppeld van de radio.

De MDI krijgt daarna de voorrang als er wat in zit en je hebt de Radio Swing op AUX gezet.

Als de MDI 'leeg' is en je hebt de AUX-IN benut dan werkt die weer.

Dus je hebt bijna nooit "keuze" je moet pielen met kabeltjes en wel/niet aansluiten van het een en ander.

Ik had de garage ook expliciet gevraagd of de A2DP werkt _zonder_ al te veel geklooi. Dit kon de arme man dus duidelijk niet beantwoorden. In ieder geval wist hij niet wat ie verkocht.

Zodoende ben ik dus gaan twijfelen of A2DP überhaupt werkt.
De aux-in achter de radio wil ik niet verstoren omdat ik dan de zaken genoemd bij punt -1-, -2-, -3- zou kunnen verstoren.

De MDI is gekocht als een soort laatste redmiddel -> Als niets goed zou werken dan heb ik die optie nog. De MDI werkt op zich goed -ware het niet dat de muziek op de iPhone of op welke telefoon dan ook in de auto veel meer kan bevatten.
Zo dus ook bijv. internet radio --> Jazz radio kan ik zo horen. Dit kan de Swing meer niet.
Afijn : ook om wille van de vrijheid van muziekkeuze heb ik liever dat de A2DP werkt dan dat bijv. de MDI werkt.

Door nu toch dat jack kabeltje van de breakbox naar de AUX-in te trekken verwacht ik zelf te kunnen bepalen naar welk extern audio-bron ik kan luisteren.

nomad

Senior Member
Wat hangt er aan die usb kabel dan ? Is het niet handiger om de ipod/iphone kabel te nemen en dan de audio van je iphone rechtstreeks af te spelen ?

MinT

Lid
MDI-USB hangt een usb-stick die een sd-card adapter bevat.
Hier zit 4GB muziek op. Werkt praktisch -> je flikkert wat mp3's van je laptop er op en klaar. Geen geklooi met itunes en wat dies meer zij.

Vanuit de iphone gebruik ik het voornamelijk voor internet radio en tomtom.
Om nu een kabel van de dashboard luchtrooster waar de actieve iphone houder is naar de AUX-in te trekken vind ik een beetje lelijk uit zien.

Vandaar :: de bury mag best a2dp streamen : heb ik geen kabeltjes die ronddwarrelen en e.e.a. is zoveel mogelijk buiten zicht.

De MDI-USB zie je niet -> zit in de middenarmsteun
De Bury zie je alleen de display
De iPhone zie je ook niet veel van -> alle kabels etc. is in de dashboard weggewerkt door de superflitsende monteur bij de Skoda garage...

Helaas is hij de 3.5 audio kabel vergeten lijkt het..

Rallye

Forumguru
lk toestel wil je voor de A2DP gebruiken? Dat werkt namelijk volgens mij niet met een iPhone.

MinT

Lid
De Iphone en de HTC en een 'domme' nokia met mp3 speler werkt gewoon.

Heb de nieuwste Bury CC-9060 firmware 0214 geïnstalleerd.
Als je nu daarin "externe audiobron" aanvinkt hoor je het geluid over de voorste 2 speakers. Dit geluid hoor je alsof je een telefoongesprek hoort.

Zowel A2DP als AVRCP werkt bij mij met de Bury icm bijv. de Nokia of iPhone...
Voor de iPhone heb je een proggie "BTPS" hiermee kan je per bluetooth pairing/connectie aangeven welke profielen je wilt toestaan.
Voor de iPhone/CC9060 combinatie heb je de profielen : "A2DP", "Remote", "Phonebook", "Sensor", "Handsfree"

A2DP en Remote = A2DP en AVRCP
voor bellen = "Phonebook", "Handsfree"
Wat nu Sensor is weet ik niet (dag/nacht lichtsensor ?)

Dus het is niet een kwestie wel/niet werken icm iPhone maar van dat flut kabeltje die niet aangesloten is..
(ps: multipoint werkt best gaaf...)

Rallye

Forumguru
Ik heb zaterdag (met name voor de multipoint) ook 2.14 geïnstalleerd. Ik vroeg me al af wat die externe audiobron was, maar jij hebt het al geprobeerd. Mooi. Dat de iPhone niet werkte heb ik uit de compatibility list. Ik heb zelf geen iPhone en wist dus niet dat er progjes voor waren.

Nog wel één ding.... Mijn CC9060 doet het sinds vanavond niet meer. De radio blijft "schtumm", het scherm van de Bury is uit, dan wel blijft in de opstartstand staan, koppelen lukt handmatig wel, bellen werkt in zoverre dat de verbinding tot stand komt, maar de andere kant hoort jou niet en vice versa.

Ik heb wel gevoeld waar bij mij de box zit, namelijk naast de radio. Het lijkt wel of hij verzakt is. Zal er als het kan morgen mee terug naar de inbouwer.

Bovenaan Onderaan