Bury CV9060 carkit

nomad

Senior Member
In mijn nieuwe auto wil ik de Bury CV9060 bluetooth carkit inbouwen. Heeft er al iemand ervaring met deze carkit ?

nomad

Senior Member
Ik heb even wat foto's in het album gezet: http://www.skodaforum.nl/board/album.php?albumid=48

Carkit is top. Werkt met elke telefoon samen (zelfs iPhone 3G), synced telefoonboek, zeer goede gesprekskwaliteit en geheel spraakgestuurd.
Echt een aanrader. Parrot komt er bij mij niet meer in.

picture.php

Kan je deze carkit bij de betere zaken kopen? Ik heb nog nooit van dit merk gehoord. Heeft de dealer de carkit voor je ingebouwd? Met een soort Brodit houder gratis erbij? Waar is het microfoontje geplaatst? Gaat het geluid ook via de luidsprekers? Via kabels?

Gieliovd

Forumguru
Jeetje, dat ziet er gelikt uit!

Dat is toch wel een kandidaat als ik eens een auto voor vast heb.

Dat dacht ik van mijn Fabia ook.... maarja, komt dit er weer tussendoor... wat een straf ;)

nomad

Senior Member
De carkit is via diverse leveranciers te koop. Als je even een mailtje naar de importeur stuurt: http://www.global.nl/Default.aspx dan kunnen zij je vertellen wat de dichtstbijzijnde dealer is. www.telpoint.nl heeft ze ook.

Op Ebay zijn ze ook te koop voor rond de 160 euro.

Inbouw is als je een beetje handig bent een fluitje van een cent. Hij wordt standaard geleverd met ISO stekkers, dus als je een ISO aansluiting hebt prik je hem er zo tussen. Helaas heeft de O2 geen ISO, dus ik heb er een verloopkabel bij genomen (KRAM 85600) en ben met de soldeerbout aan de gang gegaan. Vervolgens alle draden 1-op-1 omgezet zodat de kabel nu eenvoudig tussen de Columbus en de bestaande bekabeling geprikt kon worden zonder de bestaande bedrading aan te passen. Let wel op 1 ding. De O2 heeft geen geschakelde plus in de draadboom naar de Columbus zitten. Die dien je dus af te takkken vanuit de zekeringkast (9) of van de Climatronic unit.

De unit heeft zelf al een houder waar je het display af kan klikken, dus geen geklooi met (Brodit) houders. Het geluid gaat uiteraard via de luidsprekers en het volume is helemaal te regelen. Microfoon zit gewoon links boven de deurstijl.
Inbouw doe ik altijd zelf. Niet dat ik de dealer niet vertrouw, maar ben vrij precies in dat soort dingen en dealers hebben de neiging het net anders te doen dan ik zelf zou willen.

TL@

Forumguru
Ik verkies toch de ingebouwde optie (vooral omdat er al een brodit ding met gps voor de verluchting hangt)

Rallye

Forumguru
Ik heb nog nooit van dit merk gehoord.

Ik heb goede ervaringen met de service van het bedrijf. In mijn auto zit een THB-carkit voor een Nokia 3310 uit 2001 (!!!); dat bedrijf valt inmiddels onder Bury. Een paar weken geleden brak één van de clipjes waar het toestel mee vastgehouden wordt af. Na een mail naar het bedrijf stuurden ze, zonder kosten, een tweetal clipjes op. Erg goed.

bat

Lid
Volgens mij zie ik dat je er een MDA aan hebt hangen, in feite dus een HTC.

Hoe synchroniseert deze carkit het telefoonboek van je MDA? Meerdere nummers per contact, of voor elk nummer in een contact een apart contact in de carkit?

Is één van de grootste ergernissen van de synchronisatie van m'n HTC met de Parrot 3100...

nomad

Senior Member
Volgens mij zie ik dat je er een MDA aan hebt hangen, in feite dus een HTC.

Hoe synchroniseert deze carkit het telefoonboek van je MDA? Meerdere nummers per contact, of voor elk nummer in een contact een apart contact in de carkit?

Is één van de grootste ergernissen van de synchronisatie van m'n HTC met de Parrot 3100...

Hij synchroniseert meerdere nummers per contact. Als je de spraakfunctie gebruikt, krijg je na het inspreken van de naam de vraag welk nummer je van die contactpersoon wilt hebben. Ideaal dus. Dat doet Parrot dus niet.

Hij synchroniseerd meerdere nummers per contact. Als je de spraakfunctie gebruikt, krijg je na het inspreken van de naam de vraag welk nummer je van die contactpersoon wilt hebben. Ideaal dus. Dat doet Parrot dus niet.

Ik gebruik mijn parrot ck3100 met een Nokia 6230(n73 kaoet gevallen). Heb in mijn nokia ook meerdere telefoonnummers per contactpersoon en mijn parrot ziet dit gewoon goed. Scroll naar de letter van contact persoon-->Kies contactpersoon-->net lijstje met alle nummers. Raar dat dit met jouw HTC niet goed werkt en met Nokia wel.

Dat ligt aan Windows Mobile. Het gaat bijna altijd goed met Nokia (en andere toestellen). Onder Windows Mobile wil Jetware Mobile nog wel eens helpen.

OK, thanks voor de info, ben voor in de toekomst zeker wel van plan om een smart achtige phone aan te schaffen.

Gieliovd

Forumguru
Het is goed dat deze carkit dus meerdere nummer aan kan. Ik heb zelf een Windows Mobile 6.1 device met vele nummers bij één contact. Als dit niet zou werken is het echt lastig.

Als je nog een nieuw device gaat kopen dan moet je je maar eens laten informeren wat het beste is voor jou. Blackberry? Windows Mobile? Symbian?

bat

Lid
Dat ligt aan Windows Mobile. Het gaat bijna altijd goed met Nokia (en andere toestellen).
Precies. Mijn privé Sony Ericsson doet het namelijk wel gewoon goed, net zoals de vorige werkmobiel (een Nokia 6120 geloof ik).

Ik word helemaal geschift van het scrollen met m'n parrot, waardoor ik in de praktijk wel eens hoogst illegaal bezig ben door het contact gewoon op de HTC op te zoeken.

Rallye

Forumguru
@Nomad

Ik ben nu toch op zoek naar een nieuwe carkit. Deze ziet er erg goed uit. Daarom heb ik een paar vraagjes aan je.
1) Gebruik je a2dp om MP3's te streamen? Zo ja, gaat dat een beetje?
2) Kan de 9060 op een Broditsteun gemonteerd worden? Op de plaatjes kan ik dat niet goed zien. Mijn huidige carkit zit op zo'n steun, rechts naast de radio, en daar zou ik de nieuwe ook willen hebben.

Bij voorbaat dank.

nomad

Senior Member
@Nomad

Ik ben nu toch op zoek naar een nieuwe carkit. Deze ziet er erg goed uit. Daarom heb ik een paar vraagjes aan je.
1) Gebruik je a2dp om MP3's te streamen? Zo ja, gaat dat een beetje?
2) Kan de 9060 op een Broditsteun gemonteerd worden? Op de plaatjes kan ik dat niet goed zien. Mijn huidige carkit zit op zo'n steun, rechts naast de radio, en daar zou ik de nieuwe ook willen hebben.

Bij voorbaat dank.

1. Nee. Ik heb een columbus en daar gaan er veel meer op en heeft veel meer bedieningsgemak. Voor mij was A2DP ook geen doorslaggevende reden. Had hem ook genomen als het er niet op zat.

2. Ja, geen probleem. Je kunt de houder zo op een Brodit schroeven.

Bovenaan Onderaan