BXW uitlezen Skoda 2008 1.4, 4cil, 86pk

Sabia 2009

Nieuw lid
Goedenavond,

Als eerste het volgende:

Alle de beste wensen voor 2025!!

Momenteel heb ik mij nog niet voorgesteld en dit is omdat ik nog geen Fabia tot mijn beschikking heb.
Wij gaan naar een Skoda Fabia 2, 2008, 4 cil, 1.4ltr auto kijken morgen met een BXW blok erin. De auto heeft ongeveer 158d KM gelopen.

Nou gebruik ik Carly om mijn.... en ja ik ga even vloeken... bmw uit te lezen. Echter kan ik hiermee ook andere modellen uitlezen en coderen etc.

Ik moet alleen een beschrijving geven van het type auto, bouwjaar, brandstof etc om een account in mijn Carly app aan te maken.
De BXW motorblokken vallen die onder de groep Skoda of leent Skoda deze van bijvoorbeeld VW en dien ik als profiel VW te gebruiken als je begrijpt wat ik bedoel...

Hopelijk weet er iemand raad.

Zodra ik een Fabia heb voor mijn vrouw dan zal ik em laten zien en mezelf netjes voorstellen.

Groetjes!!

hemi24

Forumguru
Die BXW blokken zijn ook te vinden in bijvoorbeeld de VW Polo of de Seat Ibiza.
Maar ik zou niet weten waarom je als profiel VW zou moeten gebruiken bij een Skoda; staat de Fabia niet gewoon tussen de modellen waaruit je kunt kiezen?

Sabia 2009

Nieuw lid
Dank voor uw reactie.
Ik was gedeeltelijk bekend dat de blokken inderdaad ook in andere VAG modellen zitten.
Ik kan wel kiezen voor een Fabia 2 model gelukkig.
Wij zijn onlangs wezen kijken bij een andere Fabia 2, zelfde model, en met uitlezen kreeg ik namelijk geen gegevens. Alsof ik niet kon verbinden met de auto via de OBD poort. Toen kreeg ik het idee dat ik misschien wel via een ander model moest inloggen maar wist zo gauw niet welke. Vandaar de vraag.

Ik ga het vanmiddag proberen om te zien of het lukt :)

En Hopelijk kan ik mij kan netjes voorstellen in de groep.

Screenshot_20250103_084107_Carly.jpg

Sabia 2009

Nieuw lid
Weet u toevallig ook of de BXW een distributieketting of riem heeft?
In de BBM en BGZ is dat wel het geval maar ik heb een sterk vermoeden dat de BXW een riem heeft.

Tees

Donateur
Dit is een atmosferische 1.4, dus die heeft nog een distributieriem. Niet de sterkste motor op aarde, voor een Fabia hatchback nog wel OK, voor een combi zou ik persoonlijk naar een 1.2 TSI kijken. Ik heb hiervoor een 1.4 16V in een F1c gehad en nu een 1.2 TSI in een O2, en de 1.2 TSI rijdt echt veel prettiger.

Bovenaan Onderaan