Bye bye Skoda Fabia 2006

joergarms

Senior Member
Na een tijdlang wikken en wegen, hebben we vorige week zaterdag getekend voor een andere auto.
Ik heb een hele lijst auto's de revu laten passeren, groot, klein, zwaar, licht, alle soorten zijn voorbij gekomen.
Uiteindelijk bij de Nissan Note uitgekomen. We wilden veel beenruimte, een redelijke kofferbak, betrouwbaarheid, veilligheid en tegenwoordig ook niet onbelangrijk, een normaal gewicht en verbruik.
We hebben een Note First+ uit 2010 gekocht met een kleine 40.000 op de teller.
Dit is een tijdelijke uitvoering die nagenoeg van alle gemakken is voorzien, voor ons in ieder geval een hele stap vooruit t.o.v. de Fabia spirit plus.
Er wordt door de dealer nog een trekhaak ondergebouwd, dan is ie exact zoals wij 'm willen.
Over een week of 6 staat ie klaar, (dan komt de nieuwe auto van de eigenaar binnen :(, niks aan te doen)
Dus nog eventjes, en dan is het Skoda-verhaal over. Die hebben we al vanaf 2007, dus dat is ook lang genoeg.
Mocht iemand nog interesse hebben in winterbanden + velg, of dakdragers of een kofferbakmat, laat het me weten, dat gaat allemaal in de verkoop.

Blacky

Forumguru
Jammer dat je Skoda gaat verlaten :cry::wavecry:. Maar ja, je moet op een gegeven moment een keuze maken en de auto die voldoet aan jullie eisen nemen ook al is het geen Skoda. Dus veel rij plezier gewenst met jullie Nissan Note. :thumbsup: Bij onze buren aan de overkant staan ook 2 Notes en zij vinden het een prettige auto.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Veel plezier gewenst met je nieuwe aankoop!

Misschien dat we jou binnen een paar jaar nog wel terug zien met een Škoda ;)

Cordoba

Forumguru
Waar ik eerlijk gezegd benieuwd naar ben: hoe het brandstofverbruik van de Note zal zijn t.o.v. de Fabia.

Noord26

Forumguru
Volgens de overburen gemiddeld zo'n 1:13. Stevige rijder overigens. Maar dat halen wij ook met de SuperB (toch een stuk zwaarder en sneller..).

joergarms

Senior Member
Dank voor de reacties.
Vind het best jammer om over te gaan naar een ander merk, heb op dit forum en met de meetingen toch leuke tijden gehad.
Wat betreft het verbruik van de Note; we hebben bewust voor de 1.6 met 110pk gekozen, deze is op de lange afstanden bewezen zuiniger dan de 1.4.
Gemiddeld genomen, volgens spritmonitor is 1 op 14,5 gewoon haalbaar. Momenteel rijden we met de Fabia zelfs iets minder zuinig, dus slechter zal het sowieso niet worden.
De toekomst zal het leren, maar ik heb er in ieder geval veel zin in om de Note te gaan ontdekken.
Helemaal los van Skoda ben ik niet, mijn ouders rijden er ook nog eentje en in onze kennissenkring kan ik er zo al 3 aanwijzen, gelukkig ;)

TNT

Actief lid
Een ideetje om je nieuwe auto een mooie, unieke uitstraling te geven: plak (of schilder) boven de type-aanduiding 'Note' in een vrolijk swingend lettertype de woorden 'Samba duma' en eronder vervolgens 'Só'. Maak er dan een stel vrolijke muzieknoten omheen en je hebt je eigen 'Samba duma Note Só' als ode aan het klassieke, Braziliaanse swingnummer van Carlos Antonio Jobim (niet door de minste muziekliefhebbers aangemerkt als de grootste componist van de voorbije eeuw)
Je zult er vast en zeker leuke reacties op krijgen, zeker als je er ook nog fijne Braziliaanse muziek in draait. :cheer:
Ik wens je er in elk geval veel plezier mee!

Bovenaan Onderaan