Camera beeld 'verschoven'

Nedje

Senior Member
Toen ik vanochtend bij mijn werk ging parkeren viel me op dat het beeld van mijn achteruitrij camera verschoven is, heeft iemand een soortgelijk iets wel eens zien? Ik heb de boel al terug naar fabrieksinstellingen gezet maar dat heeft het euvel helaas niet opgelost.

Zou ik dit mogelijk kunnen oplossen door een zekering eruit te halen en terug te plaatsen? zo ja: welke? Het blauw gearceerde deel werd normaal gesproken gevuld door het beeld van de camera.

WhatsApp Image 2023-04-19 at 12.10.13.jpeg
 

Nedje

Senior Member
Daar dacht ik ook aan. Optisch lijkt de camera unit zelf echter niet verschoven en het camera oogje lijkt nog steeds gecentreerd. Ik heb recent wel de auto gewassen, zou toch wel idioot zijn als de camera weet te verschuiven door een wasbox..

Mocht het toch geen software dingetje zijn, de dealer maar eens laten kijken.

Edit: de camera lijkt fysiek ook op de goede plek te zitten, voor zover ik kan beoordelen:
IMG-20230419-WA0001.jpg
 
Laatst bewerkt:

Nedje

Senior Member
Mocht iemand er wat aan hebben:

Het regelsysteem van de camera moet vervangen worden, dit onderdeel is in Nederland niet op voorraad en wordt besteld in Tjechië, nadat deze vervangen is moeten alle rij-hulp systemen opnieuw gekalibreerd worden waar men een paar dagen aan kwijt verwacht te zijn.
 
Laatst bewerkt:

Nedje

Senior Member
Inderdaad, niet iets dat je verwacht van een auto van slechts enkele maanden oud. Gelukkig is het ongemak enigzins te overzien en ben ik allang blij dat men het gaat oplossen. Wat onpraktisch om meerdere keren op en neer te moeten naar de garage, maar ook dat valt te overzien.
 

Nedje

Senior Member
Helaas een oud topic opnieuw leven in blazen. Ruim een jaar verder maar het probleem is helaas weer terug. Uiteraard ook op vakantie in Beekse Bergen. Van de week de dealer maar even bellen
 
Bovenaan Onderaan