Canbus OBD aansluiting Fabia Combo dec. 2006

Orange860

Senior Member

zefke

Lid
De stekker zal zeker passen, dia is voor alle OBD II systemen gelijk. De software zal waarschijnlijk in ieder geval werken voor alle emissie gerelateerde foutcodes, ook die zijn standaard.

Of je ook contact kunt krijgen met je ABS, SRS eventueel A/T computer... Geen idee, maar zou ik zelf wel zeker willen weten !

groetjes
Paul

Cordoba

Forumguru
Audi, Skoda, Seat, VW maakt allemaal niets uit, wat wel belangrijk is, dat je de juiste versie van de kabel hebt: er zijn steeds nieuwe generaties auto's met meer mogelijkheden gekomen voor Vagcom, maar daar horen ook net iets andere kabels bij. (ik ben geen expert op dat gebied, maar dat weet ik wel).

Het is bij mijn weten wel zo, dat je met de laatste (duurste) versies ook de oudere aankunt (maar alleen voor de mogelijkheden die die auto's hebben) met een te oud type kabel, kun je steeds minder, omdat de auto's steeds complexer worden, maar de kabel je dan beperkt.

Cordoba

Forumguru
Zo te zien wel Orange, al heb ik wel vraagtekens bij de bijgeleverde software. Het origineel is van Rosstech, maar daar hangt met bijbehorende software en ondersteuning een heel ander prijskaartje aan (denk aan factor 10 meer), goedkopere Chinese versies worden vaak na enige tijd geblokkeerd omdat ze proberen te updaten bij de site van Rosstech. Daar zit het grootste risico in bij deze kabel, maar voor deze prijs kun je het gokken.

Kijk ook even in dit deel van het forum: http://www.skodaforum.nl/board/f50/

Joske

Forumguru
Als ik de beschrijving lees van de kabel dan lijkt het alsof je enkel foutcodes kan uitlezen en resetten. Dus maw geen instellingen veranderen in de comfortmodule.. Daar heb je software, van Rosstech voor nodig. De licentie voor het programma te kunnen gebruiken zit in de originele stekker van Rosstech (de dongle).

Orange860

Senior Member
Dit weekeinde kabel binnen gekregen, tegelijk met gratis versie van VAG COM. Werkte perfect, inmiddels al kilometerteller verbuik omgezet van l / 100 km naar liter per km. Aanrader die kabel en software! Voor 4 euro! Inclusief porto op Ebay!

Bovenaan Onderaan