Canton woofer

wappie!

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Vraagje over het Canton systeem in Octavia 3.
Ik kreeg zojuist een wagen met dit systeem en het geluid viel me tegen. In mijn herinnering werkte de woofer beter.
Ben ik gaan kijken en ik snap iets niet:
Er lijkt geen bass reflex poort te zijn. Oftewel een gesloten kast dat wat bonkt. Hij bonkt en trilt wel namelijk.
Dat kan toch bijna niet kloppen?
Is dat ding dicht gemaakt of zo? Je zou toch denken dat er iets van een poort in moet zitten om lucht te verplaatsen?

Gr, Johan.
 

Arjan1985

Forumguru
Ook het Canton systeem.
Nou mijn oortjes trillen er redelijk uit hoor met The Boom Room van Gijs op vol gas. Woofer op 9 en Bass, mid en treble naar rechts geschoven.
Dus staat bij mij vaak op de helft om het enigszins uit te kunnen houden.
 
Laatst bewerkt:

wappie!

Nieuw lid
Ook het Canton systeem.
Nou mijn oortjes trillen er redelijk uit hoor met The Boom Room van Gijs op vol gas. Woofer op 9 en Bass, mid en treble naar rechts geschoven.
Dus staat bij mij vaak op de helft om het enigszins uit te kunnen houden.
Ik heb een keer eerder deze auto gehad en in mijn herinnering zat ik toen te stuiteren op mijn stoel van de bass. In deze absoluut niet. Of zou het komen omdat deze auto leren bekleding heeft en die andere niet? I don't know....
Verder is het geluid wel goed. Gewoon weinig bass, of anders gewoon snel over de emmer (vervorming bass wat niet mooi klinkt).
 

wappie!

Nieuw lid
Volgens mij is de achterbak ook een soort klankkast an sich.
Ja ongetwijfeld, maar die zou hetzelfde moeten zijn in dit geval. Alleen heeft deze leren stoelen, dat is het enige verschil. Of het moet zijn dat de Passat die ik hiervoor reedt met standaard speakers gewoon erg goed was en ik nu te verwend ben.
 

Arjan1985

Forumguru
Dat “over de emmer” kan nog veroorzaakt worden door je 2 of 4 knopjes van je raam bediening in je bestuurdersdeur. Die trillen hoorbaar door de Bas absurd mee.
Heb ook leren bekleding
 
Bovenaan Onderaan