Car configurator A-point

seadweller

Nieuw lid
Tot mijn vreugde heeft A-Point (amsterdam) een car configurator online staan.
Echter, tot mijn (nog grotere) verwarring heb ik nu totaal 4 bronnen die elkaar (met sommige opties) tegenspreken in de beschikbare opties die je op een Octavia Combi 1.6 tdi EBL kan bestellen. De bronnen zijn: skoda.nl, de laatste prijslijst Businessline, A-point configurator (http://skoda.a-point.nl/modellen/car-configurator/) en dit forum. Ik ben dus compleet lost.

Klein voorbeeldje waarin bijv de folder en de A-point elkaar tegenspreken is:
Beschikbaarheid van de adaptieve CC is niet beschikbaar volgens de folder maar WEL via de configurator.
Beschikbaarheid van een Dynamic pakket is wel beschikbaar volgens de folder maar weer NIET beschikbaar volgens de configurator.
Waarschijnlijk zullen jullie nog meer van dit soort tegenstrijdigheden tegenkomen.

Heeft iemand een idee welke van deze bronnen het meest betrouwbaar is?

Cordoba

Forumguru
Ik weet toevallig van een garagehouder die zijn Passat zelf zo heeft gemodificeerd dat ie nu adaptive CC heeft, en dat dit niet geleverd wordt in NL (heeft ook onderdelen uit Duitsland laten komen). Gezien het feit dat VW wat hoger in aanzien staat dan Skoda, mag je ervan uitgaan dat adaptive CC in NL gewoon niet leverbaar is. Ik vermoed, dat de site die die mogelijkheid wel geeft, gewoon gelinkt is aan de site van de fabriek, waar alle mogelijke opties in voorkomen en geen rekening gehouden wordt met de keuzes die een importeur voor zijn eigen land heeft gemaakt.

Ik denk dat het verstandig is, om bij aankoop/bestelling van een auto, geen genoegen te nemen met een contract waar de optiepakketten in staan, maar om een contract te vragen waar van elk optiepakket ook staat vermeld wat het omvat. (discussie voorkomen, en direct duidelijkheid lijkt mij voor iedereen het beste)

Daap

Nieuw lid
Jammer dat de configurator nooit getest is door de bouwers :fool:

Selecteer het audio pakket maar eens, waarna je de melding krijgt dat er een additionele optie aangegeven moet worden (radio, navigatie, etc.) en waarna ALLE audio opties toegevoegd worden (6250 euro aan radio/navigatiesystemen).

seadweller

Nieuw lid
Adaptieve Cc is wel leverbaar op de O3 maar niet op de 1.2 en de 1.6 volgens de prijslijst. Das sowieso vreemd. Waarom zouden deze typen het niet kunnen/mogen en de overigen wel? Op de Golf 1.6 is het wel leverbaar. Dus technisch zou het geen issue moeten zijn.

In tegenstelling tot wat Cordoba zegt is het Dynamic Pakket in de configurator niet beschikbaar en in de prijslijst weer wel.

Ik vind het een zeer slechte zaak van Skoda dat d info zo onduidelijk is. Importeur moet dit beter kunnen managen zou je zeggen

Bovenaan Onderaan