Caravan spiegels

Help, Ik ben op zoek naar goede caravanspiegels voor mijn O2, heb al diverse geprobeert, maar door de bouw van mijn spiegels blijven ze heel slecht zitten.
Heb goedkope geprobeert maar ook duren en niets gevonden wat stevig vast zit.

Wie o wie heeft zelf caravan spiegels en is er tevreden over, en om welk merk/type gaat het.

Ik ben benieuwd. /forum/images/graemlins/crazy.gif

ougie

Forumguru
Ik gebruik al jaren Special Mirror spiegels, bij elke goede kampeer en caravanzaak verkrijgbaar. De prijs is rond de 50 euro dacht ik en elk onderdeeltje is los verkrijgbaar, dus als je iets sloopt is het simpel te vervangen. Het zijn opzetspiegels voor op de autospiegels. Waar je wel even voor moet opletten is de buitenkant van de autospiegel, die zijn in vergelijking met mijn vorige auto wat aan de slappe kant. Als je de opzetspiegels te strak aandraaid ben ik bang dat het omhulsel van de autospiegel barst. E.e.a. zit met rubber riempjes en zuignapjes vast, let op met monteren dat de autospiegels schoon zijn. Ik ben dit bij mijn vorige auto een keer vergeten, gevolg,,,allemaal kleine krasjes op de in carroserie meegespoten spiegels. Heel verhaal, ik hoop dat het duidelijk is. /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

Dolf

Actief lid
Hoi ,ben afgelopen week voor de eerste keer met mijn tweedehands caravan weggeweest en er er waren spiegels bij.
zaten goed vast ga vanavond wel ff kijken voor het merk.
Groetjes

Dolf

deusjevo

Forumguru
Effe een schopje voor dit draadje.
Al wat meer ervaringen bekend met goed passende spiegels?

Heb een O2 van oktober 2010 en vrees dat mijn oude O1 spiegels niet meer gaan passen.

E

Ex-lid 2926

Ik heb ook de Special Mirror opzetspiegels. Passen prima op de Octavia buitenspiegels.
Ik heb de uitvoering met vlak glas. Er is ook nog een spiegel met bol glas.
Trillingvrij zijn de spiegels echter niet. Ligt volgens mij niet aan de spiegels, maar aan de constructie van de buitenspiegels van de Octavia. Voor het bevestigen wel even goed de spiegels schoonmaken.
Gebruikte op mijn vorige auto deurspiegels. De spiegels op zich bevielen goed. Was wel erg oppassen voor beschadigingen aan de auto. De deuren en zijramen moeten perfect schoon zijn voordat de deurspiegels worden bevestigd.

Avento

Lid
Ik heb voor mijn (pre-FL) Octavia mijn Spitfire spatbord-spiegels aangepast. Geen gedoe met te weinig gezichtsveld en trillen van opzetspiegels.
Ik ben er in ieder geval heel tevreden mee. Enige nadeel: je bent voor iedere rit wel even bezig met instellen (mijn armen zijn tekort, dus is het heen en weer lopen).

snel

Actief lid
kijk eens of emuk spiegels heeft hiervoor met een vleugelmoer snel en goed vast tezetten merk gebonden spiegel heb ze voor mijn yeti van vw tiguan zelfde spiegels

snel

Actief lid
deze kan je voordelig kopen bij kampeerdump te zoetemeer
krijg je geen spijt van ik ben er zeer tevreden mee op mij yeti
je kan ook verleng pijpjes kopen als caravan breder is

henk

E

Ex-lid 2926

Tegenwoordig kijk ik meestal eerst even op Marktplaats of iemand het door mij gewenste product in een zo goed als nieuwe staat kan leveren.
Zo ben ik ook aan de Special Mirror spiegels gekomen. Voor Euro 25 een nog nauwelijks gebruikte set aangeschaft. Voordeel van Special Mirror: je kan alle onderdelen ook gewoon los kopen of bijbestellen. Zo heb ik bij de Vrijbuiter een paar extra grote zuignappen gekocht om als extra aan de kunststof spanriempjes te bevestigen. Dit alles om lakschade aan de buitenspiegels te voorkomen.
Er zijn tegenwoordig genoeg mensen die de caravan weg doen en hun inventaris van de hand doen. Op dezelde manier een bijna nieuwe wiellift aangeschaft om de caravan goed horizontaal te kunnen plaatsen op oneffen of schuine bodem.

deusjevo

Forumguru
Tegenwoordig kijk ik meestal eerst even op Marktplaats of iemand het door mij gewenste product in een zo goed als nieuwe staat kan leveren.
Zo ben ik ook aan de Special Mirror spiegels gekomen.

Yep, heb ze ook gekocht op MP
Voor 20 euries met vlak glas spiegels en zootje reserve onderdelen waaronder ook bolle spiegels.
Alles gepast en gaat prima :super:

OuweHippie

Senior Member
Ik heb de EMU inmiddels ook voor mijn YETI maar er met de caravan nog geen meter mee gereden. :)

Jammer dat er Tiguan op staat maar dat schuur ik er wel uit. Het zou de fransozen alleen maar verwarren. :)

snel

Actief lid
heb er onder tussen -/+ 5000 mee weg caravan kilometers ben dik tevreden (emuk)
hiermee van mij mag er dat andere neven merk er wel in staan
als ik rij moet je toch wel hard lopen om het te kunnen lezen

Bovenaan Onderaan