Caravan spiegels

wjp

Nieuw lid
Ik wil op mijn octavia milenco caravan spiegels monteren.
heeft iemand ervaring hiermee
 

dirkkroneman

Forumguru
Hallo en welkom op het forum! Het wordt hier geapprecieerd als nieuwe leden zich voorstellen (In: Leden Café > Meet & Greet). Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Ik kan me een topic herinneren waar het over caravanspiegels gaat.
 
De milenco aero past er prima op, ik heb ze zelf ook al klaar liggen voor aanstaande zomer :-)
 

MaRco2

Forumguru
Zijn dat die druppelvormige? Die heb ik vorig jaar al gebruikt, passen er gelukkig prima op (had weinig zin om wéér nieuwe te gaan halen).
 

micky

Forumguru
ik heb de repusel spiegels met de dasta tegen trillen en opklappen, ze passen ook weer op de O3 heb ik geprobeerd, ervaring met rijden heb ik alleen met mijn vorige auto's
 

MaRco2

Forumguru
Let wel op dat de inklapspiegelinstelling uit staan.;)

Werkt met de bolletjes trouwens goed, gemonteerd en inklappen.
 

Skodahunk

Nieuw lid
Heb zelf de spiegels van Repusel, van't weekend nog even gepast en gaat prima. Kunt de houder goed vastzetten op de spiegel. Misschien dat je wel een setje langere bevestigingsstrips moet bestellen zodat je om de spiegel heen kunt. En de verschuifbare zuignappen op de bevestigingsstrip voorkomen dat het eea verschuift met alle gevolgen van dien.

Heb ze al een aantal jaren gebuikt op de O2 en het laatste type Ford Focus en dus nu op de O3 met volle tevredenheid.
 

Skotavia3

Senior Member
Ik had de Milenco earo liggen van mijn oude auto (ander merk), pasten prima.
Het Probleem bij de octaaf 3 is dat het randje tussen kap en glas erg klein is, krijg het dunne stukje er wel tussen, maar gaat maar net.
ik ben bang dat het glas breekt tijdens het rijden over een slechte weg. (Belgie ofzo).
 

MacRembrandt

Forumguru
Werken prima.
Randje tussen glas en kap is groter naarmate je verder naar buiten komt, dus kwestie van de aansluitpunten iets verder opschuiven. Dat zorgt echter waarschijnlijk wel voor iets meer kans op trillen.
13112992_882373278552807_3903531930006625056_o.jpg
 

Skotavia3

Senior Member
Super, dank je, ga ik proberen.
Gebruik je ook de orginele platte padjes, of de F padjes voor het gleufje bovenop?

Mooie foto ook.
Wat hangt er achter? Trekt de Skoot een beetje? ben ik erg benieuwd naar.
Ik rij sinds kort de 105 pk TDI.
 

MacRembrandt

Forumguru
Ik gebruik de originele. Wist niet eens dat er aparte zijn.:D

Caravan is een Knaus 500TK van 2003 van max 1500kg.
De Octavia is in verhouding een (te) lichte auto, dus de caravan is al snel de baas in het span. Maar met een goede belading gaat het prima (auto flink zwaarder maken).
Ik heb wel (MAD) hulpveren laten plaatsen, en dat zorgt voor een veel stabielere combinatie.
Trekkracht is geen probleem. 110pk met DSG7.
caravan2.jpg
 

Skotavia3

Senior Member
Dat is een flinke caravan, moet mijn knaus 450 sport geen problemen geven.
we gaan in maart een weekje weg binnen Nederland, kan ik de wegligging testen, kijken we daarna of er hulpveren op komen.
Die van MAD zijn er in 2 opties, normaal en extra sterk. Ik neem aan dat de normale voldoende zijn, ik rij niet dagelijks met 200 kilo cement in de kofferbak.
De hoogte van de trekhaakkogel is 11 cm hoger dan van mijn vorige auto, dus die winst is er al.
Trekkracht is meestal geen probleem, maar ik heb eens file moeten rijden in Frankrijk, bergop, met een 125 pk Renault TCE met 205 Nm, handbak, dat gaat helemaal niet.
Je laat dan een gat vallen om in 1 keer een stuk op te kunnen trekken, met het gevolg dat iedereen er tussen schiet.
Dus uit nood maar over de vluchtstrook tot bovenaan de berg gereden met alle commentaar van dien.
Gelukkig maak je dit niet vaak mee.

2 Fietsen op je dak plus een grote caravan, zo te zien ook een paar smurfjes op de achterbank, dan lust hij vast wel een slokje, of valt dat mee?
Met mijn vorige (Renault) mocht ik blij zijn met 1 op 9 bij minder dan 85 km/h.
 

MacRembrandt

Forumguru
2 Fietsen op je dak plus een grote caravan, zo te zien ook een paar smurfjes op de achterbank, dan lust hij vast wel een slokje, of valt dat mee?

4 (!) smurfjes.;)
Dus ook vier kinderfietsjes (2 achterin de auto en twee in de caravan).
En de Multimac (waar de vier kinderen in/op zitten) is ook geen lichtgewicht. Dus daarmee krijg ik dan ook de auto wel op gewicht.:cool:
Actieradius wordt teruggebracht tot zo'n 400 kilometer.:nailbiting:
Maar ik blijf voorlopig nog lekker in Nederland en rijd rustig binnendoor (navigatie op "snelwegen vermijden").
 

AdB

Senior Member
Ik ben niet zo enthousiast over de milenco spiegels. Ze trillen te veel. Gebruik ze alleen omdat het wettelijk moet. Gelukkig kan ik met de standaardachteruitkijkspiegel ook net langs mijn caravan naar achteren kijken.
 

Skotavia3

Senior Member
4 (!) smurfjes.;)
Dus ook vier kinderfietsjes (2 achterin de auto en twee in de caravan).
En de Multimac (waar de vier kinderen in/op zitten) is ook geen lichtgewicht. Dus daarmee krijg ik dan ook de auto wel op gewicht.:cool:

Sjonge, 4 stuks, leuke hobby heb je er dan bij.
De mijne zijn bijna allemaal uitgevlogen, alleen nog 1 pubersmurf, die gaat waarschijnlijk niet meer mee dit jaar.
Zo'n multimac (nog nooit van gehoord dus maar even gegoogeld) ziet er inderdaad zwaar uit, maar wel veilig voor je kroost.
Wat een verandering met de jaren 70. met 3 kinderen opgevouwen zonder gordels achterin een doorgerookte Renault 12 zonder airco in 1 keer door naar Spanje.
Niet alles was vroeger beter.
Ik zal na de Pasen eens een foto maken van de auto met caravan en hier posten.
 
Bovenaan Onderaan