carkit inbouwen

nmgn23

Nieuw lid
Onlangs heb ik een bt-carkit aangeschaft. Ik wil deze zelf in gaan bouwen en ben benieuwd of forummers nog tips en/of trucs hebben.

Mijn autoradio heeft geen mute functie en er moet een extra kabel aangeschaft worden om het gesprek over de autoluidsprekers te horen, ik ben niet van plan om die aan te schaffen.

Mijn concrete vragen:
- Waar kan ik het beste mijn spanning vandaan halen? (luidspreker: aan het voeteneind van bijrijder; schermpje: in middenconsol; microfoon links van zonneklep)
- Is er een handleiding op internet te vinden hoe ik achter mijn dashboard kom?

Ronnie

Forumguru
Radio uitbouwen, geschakelde plus van iso stekker gebruiken (aftakken, solderen en weer isoleren) vanuit het "radiogat" kun je dan ook mooi de draden wegwerken.

Onlangs heb ik een bt-carkit aangeschaft. Ik wil deze zelf in gaan bouwen en ben benieuwd of forummers nog tips en/of trucs hebben.

Mijn autoradio heeft geen mute functie en er moet een extra kabel aangeschaft worden om het gesprek over de autoluidsprekers te horen, ik ben niet van plan om die aan te schaffen.

Mijn concrete vragen:
- Waar kan ik het beste mijn spanning vandaan halen? (luidspreker: aan het voeteneind van bijrijder; schermpje: in middenconsol; microfoon links van zonneklep)
- Is er een handleiding op internet te vinden hoe ik achter mijn dashboard kom?

En als aanvulling op de reactie van Ronnie, dashboardkastje rechterzijde de-monteren ,dan daarachter de interface worden gemonteerd, en de bedrading van de microfoon via de rechter A-stijl naar het binnenlicht worden gebracht, en de speaker van de carkit aan het dbkastje worden vastgeschroefd, en klaar is Klara.

En...... in een grijs verleden, toen er nog maar erg weinig radio's met een mute voorbereiding waren deed ik ook wel eens de geschakelde plus van de radio met een relais onderbreken. (Gaat toch de radio uit als de telefoon gaat)

Bovenaan Onderaan