Carkit / navi inbouwen

jaspernl

Actief lid
Ik heb mij RR besteld zonder navi en zonder carkit.
Deze zouden achteraf worden ingebouwd.
Ik heb een Nokia E65 met TomTom, en die zou moeten gaan babbelen met een Parrot 3400 serie (da's een carkit + gps muis).
Ik vraag me wel af wat de beste plek zou zijn om de telefoon dan op te hangen. Zeker dus met zo'n klein schermpje. Iemand al ervaring hiermee??

Rallye

Forumguru
Ik vraag me wel af wat de beste plek zou zijn om de telefoon dan op te hangen. Zeker dus met zo'n klein schermpje. Iemand al ervaring hiermee??

Voor de Roomster biedt Brodit maar één oplossing aan. Zie de Brodit-site.
Nog een vraag. Waarom wil je de telefoon eigenlijk ophangen? Je hebt toch het scherm van de Parrot?
Brodit biedt ook actieve houders voor veel telefoons. Optimount en Kuda leveren steunen voor telefoons. Bury levert ook actieve houders voor veel telefoons.

tlpeter

Actief lid
De telefoon heeft een scherm waar de tomtom op te zien is :D

Ik heb gekozen voor een nokia carkit, deze heeft ook bluetooth

ck_7w_support.jpg

Rallye

Forumguru
De telefoon heeft een scherm waar de tomtom op te zien is :D

Ah, right. Ik ken iemand die de Parrot heeft verbonden met zijn PDA waarop TomTom draait en had niet aan andere mogelijkheden gedacht.

Dan is de oplossing hoog op het dashboard, zoals van Brodit, maar volgens mij ook bij Optimount, het handigste. Je hebt dan rechststreeks zicht op het scherm van de telefoon en hoeft niet bijvoorbeeld naar beneden te kijken.

Okki

Donateur
Ik heb bij de H*lf*rds een universele telefoonhouder gekocht, met een klip die je in de ventilatierooster vastzet. Telefoon zit voldoende hoog en goed zichtbaar voor de navigatie die erop zit. Ik zal wel een fototje posten.

Kosten ca. 20 euro

jaspernl

Actief lid
Dank voor alle reakties.
Het is inmiddels geïnstalleerd.
En inderdaad met een Brodit clip. Daarop wordt dan de actieve houder voor de E65 gemonteerd. Samen met de Parrot 3400 een prima combinatie. Het werkt echt perfect!

Hier de foto's van het resultaat:
carkit1.jpg

en:
carkit2.jpg

De Parrot zit íets ver weg, maar ook zonder de tel in de houder kan ik nog prima bij de groene en rode knop. Aflezen van het schermpje is wel wat lastiger op deze afstand. Maargoed. Het ziet er in elk geval superstrak uit vind ik.

Rallye

Forumguru
Dank voor alle reakties.
En inderdaad met een Brodit clip. Daarop wordt dan de actieve houder voor de E65 gemonteerd. Samen met de Parrot 3400 een prima combinatie. Het werkt echt perfect!

(...)

De Parrot zit íets ver weg, maar ook zonder de tel in de houder kan ik nog prima bij de groene en rode knop. Aflezen van het schermpje is wel wat lastiger op deze afstand. Maargoed. Het ziet er in elk geval superstrak uit vind ik.

Ziet er goed uit!

Wellicht kun je de Parrot nog iets naar je toe draaien? Misschien is de steun te buigen of kun je er een "wig" tussen zetten?
Brodit heeft ook "tilt swivel" oplossingen, in ieder geval voor mijn Bury, maar ook voor de Parrot 3200. Wellicht past jouw 3400 daar ook op?

Bothje

Heel gewoon lid
Ziet er strak uit.
Heb je dit zelf gedaan?
Ik zit nog met het probleem van de snoeren zoals je zag op de meeting, maar dit zitten in jouw RoomsteR goed weggewerkt. Vandaar mijn vraag om wat uitleg hieromtrend.

jaspernl

Actief lid
Ziet er strak uit.
Heb je dit zelf gedaan?
Ik zit nog met het probleem van de snoeren zoals je zag op de meeting, maar dit zitten in jouw RoomsteR goed weggewerkt. Vandaar mijn vraag om wat uitleg hieromtrend.

Ik wou dat ik dit zelf kon...
Nee, een bedrijf heeft dit gedaan. Ik heb eerst overlegd hoe ik het wilde (houder met oplader, gps-muis en positie), en ze zijn eigenlijk direct gaan bouwen.
Echt top. Ben blij dat ik er niet zelf aan begonnen ben. Zo'n beugeltje gaat nog wel, maar met name die bekabeling was me nooit gelukt: echt het hele dashbord lag eruit: radio, airco, luchtroosters, handschoenkast... Echt alles. En dan nog het microfoontje ophangen bij de binnenverlichting...

Nee dankje. Dat had ik nooit zo netjes kunnen doen.

Maar bij jou zag het er toch prima uit? Volgens mij gebruik jij het alleen voor de navi, toch? Of ook voor de telefoon?

Bovenaan Onderaan