Carkit nkia inbouwen help....

bebo

Nieuw lid
Ik wil in mijn actavia met een stream radio een carkit inbouwen nou zul je zeggen ga je gang ok maar nu heb ik eens zitten kijken op een schema van de achterkant van de radio en nu zit daar een TEL MUTE op nou ik denk dat dat deze draad van de karkit op moet dus de MUTE draad maar dan zie ik ook een conector met pen 12 en 6 dat is TEL AF+ en TEL AF- is dit namelijk ingang geluid van af carkit want als dit zo is kan ik mijn externe speaker laten vervallen.
En moet ik vervolgens in mijn radio een instelling doen dat hij weet dat er een telefoon aanwezig is.
En de laatste vraag is ik heb een elegance gekocht wordt 3 jan. geleverd maar nu schijn hier een aansluiting en antenne klaar te liggen kan dit iemand bevestigen.

Dey

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: BartS</font><hr />

leestekens maken je vraag veel duidelijker.

[/ QUOTE ]

Misschien is diegene dislecties en niet voor iedereen is nederlands het goeiste vak. R3sp3ct...

Carkit kan je prima aansluiten op de door jou aangegeven manier, werkt direct als een tierelier.
Of er een voorbereiding voor de carkit is, weet ik eigenlijk niet. Ik begreep van mijn dealer dat deze er toch niet is. Misschien iemand anders die dat weet?

Frankie

Actief lid
ja dat zal wel, maar soms helpt het al om ff na te lezen alvorens te posten. En daarbij, een vraag eindigt toch altijd op een "?" ?, dyslectisch of niet.

Deje

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: bebo</font><hr />

Ik wil in mijn actavia met een stream radio een carkit inbouwen nou zul je zeggen ga je gang ok maar nu heb ik eens zitten kijken op een schema van de achterkant van de radio en nu zit daar een TEL MUTE op nou ik denk dat dat deze draad van de karkit op moet dus de MUTE draad maar dan zie ik ook een conector met pen 12 en 6 dat is TEL AF+ en TEL AF- is dit namelijk ingang geluid van af carkit want als dit zo is kan ik mijn externe speaker laten vervallen.
En moet ik vervolgens in mijn radio een instelling doen dat hij weet dat er een telefoon aanwezig is.
En de laatste vraag is ik heb een elegance gekocht wordt 3 jan. geleverd maar nu schijn hier een aansluiting en antenne klaar te liggen kan dit iemand bevestigen.

[/ QUOTE ]
xyxthumbs.gif

Ja, achter het dashboardkastje ligt een aansluiting met geschakelde plus, massa en een GSM antenne aansluiting (coax schroefstekkertje)
baby012.gif

Mistraller

Senior Member
als je +12 volt op de tel mute zet, gaat de radio in telefoon mute, en pakt hij het signaal op TEL AF + en -. Dit signaal is mono. Zo heb ik het ook gedaan, ik schakel overigens de radio in mute met 5 volt, dus 12 volt is niet perse nodig. Als ie maar van de massa af gaat. Externe speaker is dus niet nodig. Je kunt evt bij de dealer een connector krijgen die precies past. Ik heb een inbouwverslagje gemaakt, kijk ff bij mijn berichten.

bebo

Nieuw lid
He mannen bedankt.
Mijn carkit heeft geen geheugen dus een geschakelde + is voldoende.
Nou moet ik alleen nog meten hoeveel spanning uit mijn mute uitgang komt van de carkit.
Bedankt voor het snelle reageren.

Deje

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

als je +12 volt op de tel mute zet, gaat de radio in telefoon mute, en pakt hij het signaal op TEL AF + en -. Dit signaal is mono. Zo heb ik het ook gedaan, ik schakel overigens de radio in mute met 5 volt, dus 12 volt is niet perse nodig. Als ie maar van de massa af gaat. Externe speaker is dus niet nodig. Je kunt evt bij de dealer een connector krijgen die precies past. Ik heb een inbouwverslagje gemaakt, kijk ff bij mijn berichten.

[/ QUOTE ]
blush.gif

Een normale telefoonmute schakelt aan massa.....
De mutedraad uit de carkit is normaal "zwevend" en aan massa als er een telefoongesprek binnen komt / verbinding gemaakt wordt.
De radio schakeld dus als de mutedraad massa maakt.
rockon.gif

Bovenaan Onderaan