Carkit Parrot CK3000 laten inbouwen

Hey mensen,

ik ben nu een paar dagen aan het klooien geweest met carkits.
In mijn vorige auto had ik een parrot ck3000, dus ik had deze ook gekocht voor mijn fabia.

Ik las echter internet dat er ook radio's met ingebakken bt carkits bestaan dus zo'n ding gehaald. dat bleek geen succus. de radio moest hard tijdens het bellen en springt niet terug naar het oude volume als hij naar de tuner terug springt. gevolg kei harde muziek door je auto!

Ding terug gebracht een noka carkit meegenomen. Gisteren in 3 uur (*zucht*) ingebouwd. Bij het uitpakken zag ik een losse speaker (itt parrot die over de radio loopt) maar goed ik dacht mooi apparaat dan maar losse speaker. Blijkt dat je er op de snelweg geen klap van verstaat.

Daarnet de carkit weer eruit gehaald, nu wil ik gewoon mijn "oude" carkit terug, lekker eenvoudig maar werkt wel goed. Omdat ik nu al zolang bezig ben geweest wil ik hem maar gewoon laten inbouwen door een prof.

Ik kwam op internet 1 bedrijf tegen in tilburg wat de parrot ck3100 incl inbouwen levert voor €125 totaal incl BTW. Mijn vraag is of dit een reele prijs is, ik vind het namelijk best netjes. Carkit zelf kost al €89. Of kan het bij mij in de buurt (tilburg e.o.) nog goedkoper?

Groet Daniël

Hey mensen,

ik ben nu een paar dagen aan het klooien geweest met carkits.
In mijn vorige auto had ik een parrot ck3000, dus ik had deze ook gekocht voor mijn fabia.

Ik las echter internet dat er ook radio's met ingebakken bt carkits bestaan dus zo'n ding gehaald. dat bleek geen succus. de radio moest hard tijdens het bellen en springt niet terug naar het oude volume als hij naar de tuner terug springt. gevolg kei harde muziek door je auto!

Ding terug gebracht een noka carkit meegenomen. Gisteren in 3 uur (*zucht*) ingebouwd. Bij het uitpakken zag ik een losse speaker (itt parrot die over de radio loopt) maar goed ik dacht mooi apparaat dan maar losse speaker. Blijkt dat je er op de snelweg geen klap van verstaat.

Daarnet de carkit weer eruit gehaald, nu wil ik gewoon mijn "oude" carkit terug, lekker eenvoudig maar werkt wel goed. Omdat ik nu al zolang bezig ben geweest wil ik hem maar gewoon laten inbouwen door een prof.

Ik kwam op internet 1 bedrijf tegen in tilburg wat de parrot ck3100 incl inbouwen levert voor €125 totaal incl BTW. Mijn vraag is of dit een reele prijs is, ik vind het namelijk best netjes. Carkit zelf kost al €89. Of kan het bij mij in de buurt (tilburg e.o.) nog goedkoper?

Groet Daniël

Hallo Daniel,

Eeeeeeh 26 Euri's voor alleen het inbouwen ??????? zou ik gelijk doen als ik jou was.

Greetings, Claymore

Hello again Daniel,

Ben jij trouwens tijdens het stoeien met je bedrading in het dashboard een piezo zoemer tegengekomen die zorgt voor de parkeerhulp signalering ???
Ik ben dringend op zoek waar ik de locatie van de piezo kan vinden.
Neeeeee, niet makkelijk te vinden dus wanneer het zoemertje niet meer werkt.
Tenminste .... sinds de laatste 5 dagen is het ding steeds met minder volume gaan werken.
Is wellicht losgeraakt en ergens tussen of achter gevallen ? maar waaaaaaar ????

Greetings, Claymore.

hey claymore.

kan je er helaas niet meehelpen, heb geen parkeersensoren erin zitten dus ik heb geen idee waar zo'n ding kan zitten.

En voor het inbouwen heb inderdaad een afspraak gemaakt. Had gisteren al gekund maar toen was ik niet in de gelegenheid, dus nu gebeurd het maandagavond. Lekker snel dus en inderdaad de prijs van €36 voor het inbouwen is een schijntje, daar kan ik niet voor de 4e keer mijn auto voor over hoop gaan halen.

Rallye

Forumguru
Ben jij trouwens tijdens het stoeien met je bedrading in het dashboard een piezo zoemer tegengekomen die zorgt voor de parkeerhulp signalering ???

Voor wat het waard is ... bij de Octavia schijnt de zoemer in de B-stijl aan de bestuurderskant te zitten. Wellicht bij een Fabia ook?

hey claymore.

kan je er helaas niet meehelpen, heb geen parkeersensoren erin zitten dus ik heb geen idee waar zo'n ding kan zitten.

En voor het inbouwen heb inderdaad een afspraak gemaakt. Had gisteren al gekund maar toen was ik niet in de gelegenheid, dus nu gebeurd het maandagavond. Lekker snel dus en inderdaad de prijs van €36 voor het inbouwen is een schijntje, daar kan ik niet voor de 4e keer mijn auto voor over hoop gaan halen.

Tja over je laatste opmerking "doorgaan enz" daar weet ik allles van.
Lees mijn topic maar eens over die electronische/bedradings storing van mij afgelopen jaar.

Greetings & take care.
Claymore

Heb de carkit gisteren laten inbouwen, werkt perfect en gaat een stuk sneller dan wanneer ik het zelf gedaan zou hebben.

Overigens ziet het er heel netjes uit geen kabeltjes of niets zichtbaar, wat je al niet kunt met een stukje gereedschap en ervaring!

Weet niet of het toegestaan is, maar voor de mensen in de buurt van tilburg:
als je een carkit (o.i.d.) wilt laten inbouwen zou ik zeker eens overwegen om bij ProInbouw.nl in Tilburg te informeren. Kon er erg snel terrecht voor een zeer schappelijke prijs! Als voorbeeld mijn Parrot CK3000 incl inbouw voor €125.

(overigens als de link niet toegestaan is hoor ik het wel)

Maarten

Forumguru
Ik en inderdaad ook wel benieuwd want €125,- is een mooie prijs.
Iemand ervaring met de CK3100? Is het enige verschil het schermpje?

ik zal morgen wat foto's maken, zoals gezegd er is niet veel van te zien.

volgens mij is dat inderdaad het schermpje. maar hierdoor worden de contacten in je parrot geladen en kun je dus vanuit daar kiezen (naar rechtsdraaien geeft A, een tandje verder B, dit wordt ookj uitgesproken. bij bevestigen dmv drukken komen de contacten met de gekozen letter een voor een in beeld waarna je door te bevestigen kunt bellen). bij de ck3000 kan het alleen met spreekherkenning. de draaiknop dient puur voor bediening menu en volume tijdensh et bellen.

gezien ik een nokia 6120classic met voice dialing heb (zonder hiervoor tags in te moeteen spreken) werkt dit perfect en vond ik dus de extra €25 niet nodig.

nemo

Senior Member
Is dat een goede carkit? Zit nog steeds aan een nokia ck-7w te denken... maar iets anders kan ook.. als ik mijn headset maar uit het raam kan gooien.

hey nemo,

ik heb zelf afgelopen dagen een aantal dingen geprobeerd:
Akai ACAC111B
Dit is een autoradio met ingebouwde bluetooth carkit. Inbouwen (ISO) en verbinding maken gaat perfect.
Als je echter aan het bellen bent moet je het volume behoorlijk wat harder zetten om het gesprek normaal te kunnen volgen. Geen probleem op zich want de kwaliteit is gewoon goed. Ik moest wel de bluetooth antenne met een simpel draadje langer maken want anders hoorde je het geluid met erg veel ruis over de boxen.
Als de radio na het gesprek terug springt op de tuner zit je stijf rechtop in je stoel, het volume blijft namelijk vrolijk op dezelfde stand staan waardoor de het geluid uit de boxen knalt!!!! Gebeld met Akai, nee helaas meneer deze volumes zijn niet apart op te slaan = dus retour winkel

vervolgens een nokia ck-15w (luxe versie van de ck-7w)
Inbouwen is wat minder intuitief omdat de stroomvoorziening niet via een ISO tussenstuk gaat maar met kabelklemmetjes. Verder zit er een vrij groot "kastje" bij waar de stekkers in gaan en waar alles verwerkt wordt.
Verder zit er bij de carkit een losse speaker (stond niet afgebeeld op doos en was dus een verrassing, dacht dat geluid gewoon over de boxen zou gaan)
Deze speaker moet je dus ook ergens plaatsen, volgens de handleiding kun je dit het beste doen onder het dashboard bij de passagier. Vanwege het gewicht toch maar 2 gaatjes geschroeft op een onzichtbaar plekkie en in het weekend de snelweg op.
Blijkt dat je op de snelweg (100km per uur) de speaker op zijn hardst moet zetten om hem luid genoeg te laten klinken. Hierbij vervormt het geluid en is het niet meer aan te horen. Dus je zet hem 1 tandje zachter. Dit betekend dat je erg ingespannen moet luisteren naar het geluid om het gesprek te kunnen volgen. Gevolg? Carkit heeft geen nut want je hebt geen aandacht bij de weg en het rijdt/werkt gewoon niet vindt ikzelf dan tenminste.
Voordeel van deze carkit was wel dat er een schermpje zat met (omdat ik een nokia tel heb) het bereik, baterij status etc en verder kon je bellen met de carkit (contacten werden erin geladen, wel elke keer dat ik de auto startte opnieuw maar toch)

Nu dus de Ck3000 in laten bouwen, deze had ik in mijn vorige auto ook zitten en werkte daar goed. Net als dat het in deze auto nu goed werkt. Automatisch op mute bij inkomend of uitgaand gesprek (kreeg ik bij nokia ook niet goed) Geluid over de radiospeakers, werkt een stuk beter als zo'n klein speakertje vind ikzelf.

Verder is de parrot qua prijs ietsjes goedkoper (10 of 20 euro)

De moraal is eigenlijk mijn mening: koop niet zo'n nokia met een losse speaker maar ga voor een parrot omdat die het geluid over de boxen laat lopen en simpel middels ISO te installeren is. Eventueel kun je voor de ck3100 gaan gezien deze bellen vanuit carkit ondersteund (je contacten laden in de carkit), een schermpje met callerid (zien wie je belt) heeft en naar ik vandaag op internet zag ook al voor €99 verkocht wordt en dus dicht bij de ck3000 in de buurt zit.

EDIT: sorry voor het lange verhaal :blush:

van inkel

Forumguru
Mijn Nokia CK-7W gaat gewoon over de speakers, de losse speaker is een optie als je radio niet is voorbereid op een carkit. Dus de CK-15W moet dit ook zeker kunnen.

ow........

wacht laat ik het zo zeggen... er zaten geen kabeltjes bij om iets te doen met de speakers, wel zat die losse speaker erbij met een 3,5 jackplug. had ik die moeten doorknippen en de plug dan op een of andere manier aan de speakers moeten verbinden?? want je houdt natuurlijk dat je het geluid uit dat kastje moet halen met zo'n plugje...

nou ja in de handleiding stond dat dit de aansluiting was zoals het moest en ik vond het persoonlijk geen ideale oplossing, maar hey tis slechst mijn mening dus zeker (niet altijd ;) ) de waarheid.

in iedergeval bedankt voor je toelichting!

hey skollega's

zoals beloofd wat foto's van de ingebouwde carkit. heb ze wel in het donker gemaakt met de 2 mpx camera van mijn telefoon dus verwacht geen fotografische hoogstandjes.

25022009-002-_580x435.jpg

25022009_580x435.jpg

25022009-005-_580x435.jpg

25022009-006-_580x435.jpg

nemo

Senior Member
ziet er goed uit, bij die carkit gaat het geluid over de boxen van de auto? moet je daar een speciale radio voor hebben of niet?

yeps geluid over de boxen, volume te regelen via de draai knop in het midden, volume van de radio hoef je dus niets mee te doen. Hierdoor blijft deze als hij terug komt uit de mute weer op het oude volume terug.

volgens mij heb je geen speciale radio nodig, als hij maar speakers heeft ;)

Je zou even moeten nakijken of dat de radio een mute functie moet hebben om hem automatisch te laten muten, ik denk van wel namelijk (mute of att (=attenuator= ook mute)).

verder wordt de carkit gewoon aangesloten dmv ISO tussen stuk, dus stekkerjes los, deel ertussen en weer aan elkaar. Bij een ingebouwde radio (zo een in de middenconsole) kan het zijn dat je iets extra's moet doen omdat die meestal nog niet aangesloten zijn met iso stekkers heb ik begrepen.

nemo

Senior Member
Ik denk wel dat mijn radio een mute functie heeft, ga ik vanmiddag wel nakijken. Het is een radio van de mediamarkt dus geen ingebouwde. jammer dat die zaak van jou zo ver weg zit, dus ik ga googlen naar een inbouwzaak hier in de buurt. maar die parrot ziet er zo netjes uit, ik denk wel dat ik die kies.

Bovenaan Onderaan